Danas kad Hrvatska slav 30. godišnjicu osnivanja i Dan OSRH i službeno je objavljeno da je donesena odluka o novom borbenom zrakoplovu Hrvatske vojske. Legendarne MiG-ove zamijenit će francuski Rafale koji će štititi hrvatsko nebo!…
Vlada je odabrala Francuze: Dassault Rafale branit će hrvatsko nebo, evo o kakvom se moćnom borbenom zrakoplovu radi
Hrvatska je u procesu nabave višenamjenskih borbenih aviona odabrala francuski Rafale. Trenutačnim hrvatskim avionima MiG-21 vijek trajanja istječe 2024., a naše će nebo nakon toga nadzirati 10 francuskih jednosjeda i 2 dvosjeda. Njihova ponuda, vrijedna 999 milijuna eura, bila je najpovoljnija od četiri pristigle.
Dassault Rafale moderni je višenamjenski lovac generacije 4.5, koji se proizvodi u Francuskoj. Nakon današnje sjednice Vlade, na kojoj je Andrej Plenković objavio kako je donesena odluka o kupnji 12 višenamjenskih borbenih aviona, premijer je također dodao kako se radi o jednim od najboljih aviona u svijetu.
Novim višenamjenskim borbenim avionom stječemo sposobnost koja sljedećih 30 do 40 godina uvećava ukupnu borbenu moć Hrvatske, što je najbolji jamac mira, rekao je Plenković te dodao kako se radi o poslu “teškom” 999 milijuna eura.
Pogledajte sve o ovom iznimnom borbenom zrakoplovu
Jedini je dvomotorac ,jedini s mogućnošću superkrstarenja, jedini koji ima značajan stealth. Najteži je te može letjeti dalje i nositi uvjerljivo najviše tereta od svih kandidata. Saznajte koje su mu sve odlike, koliko je ubojit i kojim sve oružjima raspolaže te kakva mu tehnologija omogućava da bez pratnje neometano djeluje u branjenom zračnom prostoru. Saznajte je li Rafale najbolji izbor za Hrvatsko ratno zrakoplovstvo.
Pilot Rafalea koristi širokokutni HUD (Heads Up Display), odnosno prikazivač podataka na čeonom staklu. Taj HUD ima i dva višenamjenska LCD monitora za prikaz pilotu bitnih informacija.
Pilot leti Rafaleom prema konfiguraciji HOTAS (Hands On Throttle And Stick), drugim riječima pilot ne treba micati ruke s palice i gasa za siguran let. No to nije sve, planira se i uvođenje sustava glasovnih naredbi.
Od osnovnih tehničkih karakteristika valja izdvojiti dužinu zrakoplova od 15,27 metara, raspon krila od 10,8 metara te površinu krila od 45,7 kvadratnih metara. Visina zrakoplova je 5,34 metra, a masa zrakoplova varira od njegove inačice, odnosno od 9500 kg u standardnoj verziji jednosjeda do 10.196 kg u mornaričkoj verziji. Maksimalna masa uzlijetanja također varira te tako za C i B varijantu iznosi 24.500 kg, dok za mornaričku verziju iznosi 22.200 kg.
Maksimalan dolet zrakoplova bez borbene opreme iznosi 3700 kilometara, a s borbenim opterećenjem 1852 kilometra.
Brzina penjanja iznosi 304,8 metara u sekundi, a plafon leta zrakoplova je 16.800 metara.
Rafale ima i pozitivan omjer potiska/težine od 1,13, a pogone ga dva motora Snecma M88-2.
Rafale ima sposobnost nošenja širokog raspona pametnih bombi za udare na zemlju danju i noću te koristi DAMOCLES elektrooptički laserski označivač cilja za udare laserski vođenim bombama.
Letne karakteristike zrakoplova su impresivne, a najveća brzina kretanja zrakoplova je 2223 km/h (1,814 brže od zvuka na velikim visinama), dok mu je najveća brzina superkrstarenja 1715 km/h (1,4 puta brže od zvuka).
Hrvatska je donijela odluku o kupovini francuskih zrakoplova Rafale. Riječ je o višenamjenskom ratnom zrakoplovu koji čini udarnu iglu francuskog ratnog zrakoplovstva. Pogledajmo njegove najvažnije karakteristike.
Pogledajte sve o ovom iznimno kvalitetnom borbenom avionu