Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs bio je u ponedjeljak u Zadru na prigodnom otvorenju Osnovne škole Voštarnica koja je sagrađena u sklopu Centra za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju i smještaj djece s posebnim potrebama Mocire…
Uz OŠ Voštarnica, u Mocirama od svibnja radi Dječji vrtić Latica za djecu s teškoćama u razvoju, a uskoro će se otvoriti i ustanova socijalne skrbi za iste korisnike.
Gradnju školske zgrade, koja ima 2362 metara četvornih zatvorenog prostora, financiralo je Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a sa 2,87 milijuna kuna financiralo je i opremanje. Dio opreme financiran je iz EU Projekta ASIQ Interreg IPA programa prekogranične suradnje Hrvatska – Bosna i Hercegovina i Crna Gora u vrijednosti 790.000 kuna.
Centar Mocire gradio se 14 godina, a u travnju 2017. Grad Zadar je aneksom ugovora preuzeo ulogu investitora i obvezu da dovrši gradnju centra koji je tada bio već potpuno devastiran. Ugovor je potpisan u travnju, a radovi na dovršetku počeli su u srpnju prošle godine.
U nastavku službenog posjeta Zadru, ministar Radovan Fuchs posjetit će Strukovnu školu Vice Vlatkovića, gdje će prisustvovati predstavljanu projekta Regionalnog centra kompetentnosti u strojarstvu, a nakon toga svečanoj sjednici u povodu obilježavanja Dana Sveučilišta Zadar.
Upitan je li zabrinut zbog manjeg broja upisanih prvašića, Fuchs je rekao da ih to brine.
Na konferenciji za novinare Fucks je rekao
“Brine i Vladu, ali brine i čitav niz sektora. Naravno da jedno društvo čine ljudi i ako nam je natalitet u padu, naravno da to nije dobro ne samo za društveni nego i gospodarski razvoj”, rekao je ministar. To neka rješavaju oni koji su za to zaduženi, kaže Fucks, misleći na natalitetnu politiku koja je u Hrvatskoj potpuno zakazala.
Govoreći o psihološkim posljedicama koje su učenici imali zbog nastave online, ministar je kazao da će posljedice otklanjati oni koji su za to školovani, a to su u prvom redu psiholozi.
“Svi oni zagovornici isključivo online nastave, mislim da su se sada uvjerili da tehnologija nikada ne može zamijeniti međusobni kontakt. Zamislite da su djeca bila zatvorena bitno dulje. Djeca su kod nas boravila oko 5 tjedana na nastavi online, za razliku od drugih zemalja u kojima je to bilo više izraženo”, istaknuo je Fuchs.
Komentirao je i prijedlog Sindikata Preporod u kojem se preporučuje da se s učenicima prođe gradivo koje nisu uspjeli usvojiti zbog online nastave, a zbog čega su učenici morali uzimati instrukcije.
“Instrukcije su postojale ranije i prije pandemije. Naravno da zbog boljih uvjeta poučavanja u školama, idemo u reformski zahvat veliki, a to je dogradnja vrtića i škola. Da bi svi išli u predškolu, vi morate svima omogućiti pristup vrtićima. Vi možete mijenjati kurikule i nastavne planove, ali ako vam satnica poučavanja ostaje ista, onda nećete dobiti ono što želite”, kaže ministar.
“Reformski proces ide u smjeru da sva djeca idu na cjelodnevnu nastavu, na boravak u školama. On će biti minimalno do 15 sati, a ako lokalna sredina odluči, postoji mogućnost produžetka do 17 sati”, prenosi HRT.
Da bi se postigle promjene u sustavu, ministar kaže da moramo imati analizu.
“Upravo zbog toga idemo s nacionalnim ispitima, da vidimo kako tu stojimo. Šteta što nacionalni ispiti nisu uvedeni prije. Samo Hrvatska i Grčka nemaju nacionalne ispite. Agencija za odgoj i obrazovanje je već ranije dobila uputu da osmisli preporuke kako učitelji u prvih mjesec dana trebaju pristupiti provjeri znanja učenika. Ne možete napraviti generalni test, to učitelji moraju identificirati”, rekao je.
G.S.