Nedjelja, 4. svibnja 2025.

Ne pitaj što Domovina može učiniti za tebe, nego što ti možeš učiniti za Domovinu

NEĆETE VJEROVATI POŠTO TELEKOMI PRODAJU VAŠE DUGOVE! (Ali morate platiti cijeli iznos, i kamata!)

Poznato je da tvrtke za naplatu dugova posluju tako da od banaka i telekoma otkupljuju nenaplative ili teško naplative dugove po cijeni osjetno nižoj od iznosa izvornog duga. S jedne strane, to je logično, jer se većina duga neće moći naplatiti. Ali koliko nižoj? Ugovori su poslovna tajna, zarada međutim nije: Tvrtke za otkup i naplatu dugovanja ostvaruju vrlo visoke margine profita, služeći se pri naplati prljavim trikovima koji su ne samo na granici zakona, nego često idu i preko njegovog ruba. Problem je što ne postoji nikakva zakonska regulativa, a od nadzora svi peru ruke: i FINA, i HNB, i vlada. Profit takvih tvrtki zavisi od njihove “domišljatosti” pri naplati, odnosno na metodama pritiska na dužnika. Čest je slučaj da dug ode u zastaru, no oni to prešute korisniku – pa ga svejedno naplate.

Poznato je da se dugovi ne prodaju “po komadu”, nego u kompletu – stotine ili tisuće takvih dugovanja prodaju se “u kompletu”. Od čitatelja smo dobili primjer jednog takvog ugovora – gdje je dug od dva i pol milijuna kuna prodan za sto tisuća kuna! Istina – ugovor je starijeg datuma, no kako je to tržište u međuvremenu procvjetalo, iznosi se vjerojatno ni danas previše ne razlikuju.

Dakle, za četiri posto izvorne vrijednosti duga! Uspije li tvrtka za naplatu potraživanja naplatiti samo četvrtinu tog duga, zaradila je preko pola milijuna kuna. Uspije li naplatiti polovicu, zaradila je preko milijun kuna.

Brojni su građani revoltirani ponašanjem agencija za naplatu potraživanja koje ih nazivaju do nekoliko puta dnevno, u neprikladno vrijeme ili ih osobno uznemiravaju čestim posjetama ili raspitivanjem o njima kod prijatelja i rodbine. Agencije za naplatu potraživanja dužne su djelovati sukladno općoj uredbi o zaštiti podataka, ali to ne rade.

Zakonom o zaštiti potrošača definirana je i agresivna poslovna politika kojom je zabranjeno svako neželjeno komuniciranje sa potrošačem osim ako se radi o prisilnoj naplati potraživanja u kom je slučaju komunikacija dozvoljena u prikladnoj mjeri. Predsjednici udruga potrošača slažu se da područje prisilne naplate nije dovoljno regulirano i da ne postoji zakonodavni okvir i nadzorno tijelo koje bi strogo reguliralo poslovnu praksu agencija za naplatu potraživanja i eventualno kažnjavalo njihovu neprimjerenu komunikaciju. Građani su prepušteni sebi a sve neprimjerene radnje uglavnom rješavaju putem privatne tužbe.

Najnovije

Obilježena 27. godišnjica smrti Gojka Šuška, prvog ratnog ministra

U povodu 27. godišnjice smrti prvog ratnog ministra Gojka Šuška, izaslanstvo Zajednice branitelja HDZ-a “Gojko Šušak” predvođeno predsjednikom general-bojnikom Miljenkom Filipovićem i izaslanstvo Zajednice...

Štrajk glađu i prosvjed ispred Savjeta za nacionalne manjine zbog spornog natječaja

Ilija Ćalina i Ivica Jonjić, koji već treći dan štrajkaju glađu, najavili su za ponedjeljak, 5. svibnja, mirni prosvjed ispred zgrade Savjeta za nacionalne...

Biblijska poruka 4. 5. 2025. i tumačenje fra Tomislava Pervana: Kako i gdje iskusiti Isusa?

  Iv 21,1-19   Isus se ponovno očitova učenicima na Tiberijadskome moru. Očitova se ovako: Bijahu zajedno Šimun Petar, Toma zvani Blizanac, Natanael iz Kane Galilejske, zatim...

“Politički udar na AfD: Zloupotreba institucija prijeti demokraciji u Njemačkoj”

  Piše: Filip Gašpar, politički savjetnik u Alternativi za Njemačku (AfD)   Nedavna odluka Saveznog ureda za zaštitu ustava da Alternativu za Njemačku (AfD) označi kao „potvrđeno...

Muška krunica u Zagrebu uz prosvjednu buku i policijsko osiguranje

 U organizaciji bratstva “Vitezovi Bezgrešnog Srca Marijina”, i ove prve subote u mjesecu, održana je molitva muške krunice na Trgu bana Jelačića u Zagrebu,...