Na današnji dan, 21. kolovoza 1991. godine, pripadnici 108. slavonsko-brodske brigade i 3. bojne 3. A brigade Zbora narodne garde učinili su pravi pothvat zaustavivši vlak koji je prevozio oružje Jugoslavenske narodne armije.
Bio je to jedan od brojnih transporta JNA iz Slovenije iz koje je u srpnju započelo povlačenje vojske u raspadanju. Iako je kompozicija svoj put trebala nastaviti prema Bosni i Hercegovini to se nije dogodilo. Događaj je u monografiji 108. brigade pod nazivom “Graničari” opisao njezin pripadnik Stanislav Sorić:
“Pavo Sočković i ja zatekli smo se na željezničkoj stanici ispred 108. Brigade. Imao sam motorolu u rukama i kontaktirao sa svojim zapovjedništvom jer je ono trebalo donijeti odluku koće li se kompozicija skidati ili ne. 35 minuta smo čekali na stanici jer je tada bilo vrlo teško donijeti takvu odluku. Nije bilo svejedno čekati na željezničkoj stanici, pogotovo jer smo zbog svog poteza očekivali i zračni napad. To skidanje vlaka, možemo reći bilo je presudno za naš kraj i šire”.
Oglušili se o zapovijed hrvatskog vrha
Branitelji iz Slavonskog Broda rastavili su zaustavljeni vlak, pritom zaplijenivši oko 50 brdskih topova, osamdesetak minobacača većih kalibara, više desetaka protuzrakoplovnih topova, streljivo te stotinjak protuoklopnih sredstava. Bila je to zapravo samoinicijativna akcija jer službena zapovijed hrvatskog vrha bila je da se transporti ne smiju ometati u svrhu očuvanja mira.
Tim smjelim pothvatom i kasnijom predajom vojarni u Slavonskom Brodu osigurano je oružje za domicilnu brigadu, ali i obranu Slavonije. Dio opreme zarobljene na današnji dan ’91. odmah je proslijeđen za obranu Nove Gradiške, Osijeka, Vukovara, Vinkovaca, Slatine i drugih krajeva Slavonije.
Sličnih slučajeva zaustavljanja vlakova bilo je i u zapadnoj Slavoniji, a nastavila su se i u Slavonskom Brodu te okolici. Tako je 1. rujna 1991. u Sibinju zaustavljen vlak u kojemu se nalazila logistička oprema. Zanimljivo, istog dana 90 gardista i policajaca planiralo je zauzeti još jedan vlak s opremom koji je trebao proći u kasnim popodnevnim satima prema Banja Luci.
Prema informacijama u tom vlaku je bila izuzetno vrijedna oprema jer su iz 5. armijske oblasti JNA nekoliko puta provjeravali poziciju vlaka. Pripremljena je lokomotiva iz Slavonskog Broda koja je trebala manevrom zakačiti vlak i preusmjeriti ga u Novu Kapelu a odatle prema Požegi. U posljednji trenutak stigla je zapovijed iz vrha da se kompozicija ne smije dirati.