Prije 32 godine na pulski aerodrom herojskim pothvatom pilota Danijela Borovića sletio je prvi MiG 21. Iz eskadrile Jugoslavenske armije, u dramatičnoj akciji noću preko Velebita, bez signalizacije, oteo ga je te uspješno prizemljio na pulski aerodrom. Time je hrvatsko ratno zrakoplovstvo dobilo prvi borbeni avion.
Iz utrobe Plješevice dizali su se neprijateljski avioni koji su sijali strah u Hrvatskoj. Hrvatski piloti u tome nisu htjeli sudjelovati.
”Suprugu i sina sam već trebao poslat na put, oni su tu bili do zadnjeg dana, u okruženju u Bihaću, dali smo im samo dva sata vremena da oni krenu, i da se meni ne zakomplicira da ne poletim. Pitanje je što bi bilo onda”, priča Danijel Borović, umirovljeni pukovnik HRZ-a.
Borović bez radara, svjetala i ikakve komunikacije da ne bude otkriven, noću preko Velebita s MiG-om slijeće na pulski aerodrom. Kad su branitelji dobili prvi borbeni avion, bio je to ponos i poticaj, piše HRT.
”Kad smo čuli zvuk i shvatili da nije neprijateljski avion nego naš, kažu – tko bi nas zadržao, krenuli smo na juriš do kraja, u tom smislu je to bilo pojačanje, jedan ali neizmjerno vrijedan”, kaže Borović.
Nakon Perišinova otimanja prvog MiG-a kojeg je spustio u Austriju, i Borovićeva uspješnog spuštanja u Pulu, u JNA nisu znali što s ostalim hrvatskim pilotima. Sve su prebacili u Srbiju.
”U međuvremenu su zbog tog plana povlačenja aviona iz BiH na aerodrom Užice i aerodrom Beograd i još neke druge aerodrome jer tu su bile još neke druge eskadrile, ne samo bihaćke nego koje su došle iz Celja, Pule i Zadra, prisjeća se Ivica Ivandić”, umirovljeni pukovnik HRZ-a.
Ivandić je nakon Borovića u svibnju 91. iz Srbije u Split prizemljio naš drugi borbeni MiG.
Svake se godine na današnji dan na aerodromu Željava okupe suborci i Borovićevi prijatelji.
Hrvatsko ratno zrakoplovstvo od 1991. do danas u svojoj floti kontinuirano ima borbene zrakoplove.