Dana 23. veljače 2018. hrvatski su mediji objavili da je za kurikul predmeta Povijest stigla pozitivna recenzija iz Njemačke, posredovanjem Bavarskog državnog ministarstva obrazovanja i kulture, znanosti i umjetnosti (http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/ZELENO-SVJETLO-Njemacki-recenzent-pozitivno-ocijenio-kurikulum-povijesti?meta_refresh=true). Nekoliko dana prije toga ministrica Divjak je na HTV rekla da se za probno (eksperimentalno) uvođenje novoga kurikula u dio hrvatskih škola već pišu udžbenici. Novi kurikul će se probno uvesti najesen ove godine, što znači da su autori i izdavači već morali biti izabrani. Ili da se biraju. I da pišu.
Ovdje javno tražimo od ministrice Divjak da hrvatsku javnost obavijesti;
- Može li javno i izričito jamčiti da će recenzije HAZU biti potpuno ugrađene u- a) kurikul koji ide u probnu primjenu,- b) u udžbenike koji će biti napisani za taj kurikul?
- Želimo da hrvatskoj javnosti obeća da će ishodi svih predmeta u novom kurikulu biti potpuno i provjerljivo usklađeni s recenzijama HAZU, i da će i recenzije i popravljene inačice tekstova biti dostupne hrvatskoj javnosti
- Kako misli provesti natječaj za izdavače, a kako za autore udžbenika za potrebe probne primjene kurikula?
- Budući da kurikul nema sadržaj nastave, nego samo njezine ishode, tvrdimo da recenzije ishoda nisu dovoljne, nego da i svi udžbenici moraju biti recenzirani.
- Neka izdavači slobodno pribave recenzije udžbenika, ali mi ovdje inzistiramo da i svaki udžbenik treba recenzirati a) Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) i b) Hrvatski institut za povijest.
- Tražimo da gđa ministrica Divjak jamči da će svi udžbenici biti potpuno i provjerljivo usklađeni s recenzijama i da će i recenzije i popravljene inačice tekstova biti dostupne hrvatskoj javnosti.
- Zahtijevamo da u pisanju udžbenika, bez iznimke, ne sudjeluju autori, suradnici i svi drugi koji su radili na stvaranju novoga kurikula, kao ni njegovi službeni recenzenti. Time će se postići širina i objektivnost sudionika u konačnoj izradi kurikula i udžbenika, i skinuti svaka sumnja u pristranosti i pogreške u svim fazama toga rada i djela.
Znanstveni Tim-Braniteljskog portala
Braniteljski portal