Lidija Kralj, pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja Blaženke Divjak, gostujući i u HTV-ovoj emisiji Dobar dan Hrvatska, obrazlagala je i branila lektiru koja sadrži pedofiliju. I sama je priznala da je sadržaj grozan.Ali?
Uz HRT-ove voditelje Karolinu Vidović Krišto i Mirka Fodora u emisiji je gostovao i Slobodan Prosperov Novak, a tema je reforma školstva, kurikul obrazovanja i školska lektira.
Kao uvod u razgovor voditelj je pročitao dva citata iz lektire namijenjene srednjoškolcima:
Citat prvi;
“Neosjetno i posve prirodno, da smirim plač, počeo sam se zadovoljavati. Uskoro puštao sam tekućinu i gore i dolje, a kroz prozor u park vidio sam jednu sasvim malu djevojčicu. I ona je ispuštala tekućinu zadignute haljinice, čučeći…“
Citat drugi;
“Kad sam se vratio i to rekao Marini napravila je facu kao da vidi duh svog oca kako j**e petogodišnju djevojčicu“
Voditeljica Karolina Vidović Krišto je uputila svoju reakciju: “Prvo, radi se o univerzalnom kaznenom djelu pedofilije koja se ovdje promiče, a drugo, ma koliko u kontekstu kulture govorili o slobodi umjetnosti, nije li stravično da se školskoj djeci usađuju ovakve misli koje oni prirodnim tijekom ne bi mogli imati u glavi?”
Pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja Lidija Kralj odgovara;
“Ja vjerujem da mi imamo vrlo kompetentne učitelje u našim školama i da učitelji u suradnji s psiholozima, pedagozima i drugim stručnjacima u školama mogu kvalitetno donijeti odluku koje sadržaje će prezentirati djeci i na koji način će ih obrađivati. Rekla bi da učitelji svaki takav primjer mogu iskoristiti kao loš primjer, pojasniti zašto je takav kontekst loš i zašto takvo ponašanje nije odgovarajuće…”
Nastala je kratka, skoro i žučna polemika između voditeljice Kroline Vidović Krišto i pomoćnice ministrice znanosti i obrazovanja Kralj koja je spominjala kontekst u kojem nalazi te citati, na što je Prosperov Novak odlučno kazao:
“Nema ovdje konteksta, kolegice, riječ o krivičnom djelu. Vlasnik škole je država, vi ste predstavnik države i ne smijete dopustiti da to uopće uđe u škole. Kažete da će učitelj to objasniti, učitelj ne smije doći u priliku objašnjavati citate koji su ovdje pročitani.”