Lidija Kralj, pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja Blaženke Divjak, gostujući u HTV-ovoj emisiji Dobar dan, Hrvatska, obrazlagala je i branila lektiru s pedofilskim sadržajem.Peticiju potpišite OVDJE.
HNS-ova ministrica Divjak tvrdi kako sve što se uvodi u škole prolazi provjere te je pozvala sve da u službenim dokumentima, koji su dostupni, “provjere prije nego što posegnu za ovakvim ružnim riječima, kvalifikacijama i etiketiranjem” te je odbacila optužbe o pedofilskoj lektiri i napala HRT.
Stoga je CitizenGo pokrenuo peticiju protiv pedofilske lektire.Peticiju potpišite OVDJE.
Lidija Kralj, pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja Blaženke Divjak, gostujući u HTV-ovoj emisiji „Dobar dan, Hrvatska“, branila je prijedlog lektire koja svojim sadržajem promiče pedofiliju.
Emisiju su vodili Karolina Vidović Krišto i Mirko Fodor, a uz Lidiju Kralj gostovao je i Slobodan Prosperov Novak. Tema je bila reforma školstva, kurikul obrazovanja i školska lektira.
Kao uvod u razgovor Fodor je pročitao dva citata iz lektire namijenjene srednjoškolcima:
Neosjetno i posve prirodno, da smirim plač, počeo sam se zadovoljavati. Uskoro puštao sam tekućinu i gore i dolje, a kroz prozor u park vidio sam jednu sasvim malu djevojčicu. I ona je ispuštala tekućinu zadignute haljinice, čučeći…
Kad sam se vratio i to rekao Marini napravila je facu kao da vidi duh svog oca kako j… petogodišnju djevojčicu.
Karolina Vidović Krišto na to je upitala Lidiju Kralj: „Prvo, radi se o univerzalnom kaznenom djelu pedofilije koja se ovdje promiče, a drugo, ma koliko u kontekstu kulture govorili o slobodi umjetnosti, nije li stravično da se školskoj djeci usađuju ovakve misli koje oni prirodnim tijekom ne bi mogli imati u glavi?“Peticiju potpišite OVDJE.
“Ja vjerujem da mi imamo vrlo kompetentne učitelje u našim školama i da učitelji u suradnji sa psiholozima, pedagozima i drugim stručnjacima u školama mogu kvalitetno donijeti odluku koje sadržaje će prezentirati djeci i na koji način će ih obrađivati. Rekla bih da učitelji svaki takav primjer mogu iskoristiti kao loš primjer, pojasniti zašto je takav kontekst loš i zašto takvo ponašanje nije odgovarajuće…”, odgovorila je Kralj.
Nakon polemike između Vidović Krišto i pomoćnice ministrice Kralj, koja je spominjala kontekst u kojem nalazi te citate, Prosperov Novak je rekao: „Nema ovdje konteksta, kolegice, riječ o krivičnom djelu. Vlasnik škole je država, vi ste predstavnik države i ne smijete dopustiti da to uopće uđe u škole. Kažete da će učitelj to objasniti, učitelj ne smije doći u priliku objašnjavati citate koji su ovdje pročitani.“Peticiju potpišite OVDJE.
Ravnodušan stav, kao i izostanak nedvosmislene osude pedofilije, koji je Kralj kao predstavnica Ministarstva znanosti i obrazovanja pokazala svojom izjavom u emisiji „Dobar dan Hrvatska“, je zastrašujuć. Pedofilija je kazneno djelo koje ostavlja trajne posljedice na živote djece koji su pedofiliji izloženi. Primjeri tekstova navedeni u emisiji „Dobar dan, Hrvatska“ nisu jedini. Prijedlog lektire koji donosi novi kurikul obiluje pornografskim i pedofilskim scenama. Donosimo još neke isječke predložene lektire pedofilskog sadržaja:Peticiju potpišite OVDJE.
Kristian Novak, Črna mati zemla – četvrti i peti ciklus (srednja škola)
No potpuno je pala kada je vidjela na kakav način Mladen voli i gleda svoje nećake, devetogodišnje blizance. Vidjela je kako ih dira, kako se hrva s njima i škaklja ih, pa iz u igri uzme u naručje ne bi li se malo protrljao o njih. Išao je i pišati s njima. (…)
Franc nije mogao niže, pa je savinuo koljeno. Mladen ga je udario šakom u koljeno i pitao ga je li normalan. Franc je na trenutak ispružio nogu, bolno protisnuo zrak kroz zube i ponovo savio koljeno. Mladenovi komentari prešli su u nesuvislo i bijesno mumljanje i Franc se više nije mogao izvući. Kratke bijele hlače bile su mu oko koljena. Noge nije mogao skupiti jer su između njih već bile Mladenove. Bio je nagnut i pridržavao se za limenu bačvu iz koje je smrdjela ustajala voda. Osim odraza svoga lica, Franc je mogao vidjeti kako se punoglavci uzvrpolje kada bi kroz njegove zube uz bolan izdisaj kapnula slina s tragovima krvi.
– Ha? Kaj mrckaš, ve buš tij meni fasovo, pička ti materna. Ha? Kaj mrckaš? Još boš mrcko? Ve buš dobijo svoje. Kaj se cukaš? Ne buš se tij meni cuko. Smetje jeno smrdlivo. Ve bum ti ja dreka nutri porino, ka neš več tak smrdijo. Tak je govorjo, kaj da mu je dičker neka napravijo – tužno je rekao Hešto.
Milica je odgledala tu scenu do kraja, vidjela je kako je dječaku gurnuo dva prsta jedne ruke u usta i kako ga drugom rukom drži za kosu, gledala je kako pušta da dječak padne na pod kao pretučeno pseto, kako dolazi do zraka i kako vlastitom znojnom majicom briše govno s kurca. (…)
Dubravka Ugrešić: Forsiranje romana reke, Zagreb, August Cesarec, 1989.
Naga Sabina zabljesnula je Trošina bjelinom svoje puti. Klizio je pogledom po plavoj, dječje ravnoj i glatkoj kosi, finoj liniji vrata, zatim niže do okruglih grudi, niz zaobljene bokove, sve do ružičastih, okruglih nožnih prstiju…Sabina je mirno objahala Trošina i stala meko i polako micati zdjelicu. Osjetio je snažan užitak koji je po prvi put isključivao želju za dodirom…Sabina je kružila oko svojih bradavica, nježno. Kao da dira namreškanu kožicu mlijeka, a onda je iznenadnim pokretom zabacila ruke na potiljak. Zabačene glave s rukama na potiljkunjihala se polako, odsutno. Svjetlos s prozora bljesnula je u njenoj kosi i Trošinu se pričinilo da se nad glavom te bjelopute jahačice odsutna lica pojavio svijetao prsten aureole…(str. 108) Uzela ga je prirodno, jednostavno, bez straha i prenemaganja. Ali zašto njega, četrdestosmogodišnjaka, s borama i sjedinama. Trošin se tiho obukao i uputio prema vratima. Pred vratima je zastao i osvrnuo se. Sabina je spavala mirnim dječjim snom. (str. 109)
Čitanje i uživljavanje učenika u književne tekstove koje živo opisuju pedofilske čine u školskoj lektiri smatramo nedopustivim korakom naprijed prema njenoj normalizaciji i to pod okriljem javnog školstva. Pedofilija je kazneno djelo koje ostavlja cjeloživotne posljedice na dijete ili mladu osobu koja ju je doživjela i nema konteksta u kojem bi takav čin bio opravdan ili dopušten.
Zahtjev za uklanjanjem knjiga pornografskog i pedofilskog sadržaja iz lektire je razuman čin svake osobe kojoj je stalo do dobrobiti djece i mladih.
Pokušaj pravdanja ministrice Divjak koja kaže kako spomenuti tekstovi nisu na popisu lektire smatramo promašenim jer se autorska djela pedofilskog sadržaja nalaze na „popisu kurikuluma koji su sada spremni za eksperimentalnu provedbu“. Prema riječima ministrice Divjak, ovi se „kurikuli još unaprjeđuju i javljaju se promjene“. Dakle, u provedbu idu kurikuli oko kojih ne postoji konsenzus znanosti i roditelja te koji sadrži djela koja nisu primjerena nastavi kako svojim sadržajem tako niti svojim jezikom (perverzije, pedofilija, vulgaran jezik).
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti je prije dvije godine kurikul Jokićeve Ekspertne radne skupine ocijenila kao nezadovoljavajuć. „Taj isti kurikul nakon dvije godine gospođa ministrica je uskrsnula, dala ga Akademiji koja ga je na 4000 stranica odbacila na novu recenziju.“ – upozorio je profesor Prosperov – Novak prije nekoliko tjedana.
Do sad niti jedna ozbiljna kritika kurikula nije prihvaćena: negativna recenzija HAZU-a, prijedlozi i kritike profesora hrvatskog jezika, udruga, kao niti zabrinutih roditelja i drugih građana.
Stoga se ne možemo oteti dojmu kako je ministričin poziv na uključivanje šire javnosti, koji je uputila u srijedu, 28. veljače 2018., bio obična predstava za medije.
Normaliziranje pedofilije, u bilo kojem obliku, je NEPRIHVATLJIVO, osobito preko javnog školskog sustava! Stoga Vas pozivamo da od predsjednika Vlade Plenkovića zatražite:
smjenu ministrice znanosti i obrazovanje Blaženke Divjak,
smjenu njene pomoćnice Lidije Kralj,
uklanjanje svih djela koja na bilo koji način promiču pedofiliju s popisa lektira za hrvatske škole.
Zaštitimo našu djecu i mlade!
Pridružite se udrugama i pojedincima koje su već upozorili na opasnosti koje prijete djeci zbog pokušaja normaliziranje pedofilije kroz naslove lektire novog kurikula.
Navedeni zahtjevi ne mogu se smatrati cenzurom jer tekstovi koji eksplicitno opisuju devijantna seksualna ponašanja nisu prikladni za lektiru. Kvalitetno obrazovanje podrazumijeva književna djela koja će kvalitetom, rječnikom i izborom biti primjerena nastavi i dobi učenika.
O ravnodušnosti hrvatske Vlade i zakonodavnih i izvršnih institucija prema problemu pedofilije govori i činjenica kako se osuđeni pedofili u Hrvatskoj iz registra pedofila brišu nakon maksimalno 5 godina, te kako prilikom zapošljavanja u institucijama koje rade s djecom nije obvezna provjera kandidata koji se za posao prijavljuju.
Peticiju potpišite OVDJE.