Sabor je danas sa 77 glasova “za” i 25 “protiv” donio Zakon o terminalu za ukapljeni prirodni plin, tzv. Lex LNG, koji je proteklih tjedana izazvao velike kontroverze u javnosti i struci, a protiv kojeg se digla i lokalna zajednica na Krku i u Primorsko-goranskoj županiji.
Nezadovoljan što je zakon poslan u hitnu proceduru umjesto u redovnu kroz dva čitanja, SDP je podnio 360 od ukupno 380 amandmana, no oni su svi odreda danas odbijeni.
Izjašnjavanje o tim amandmanima prošlog je petka trajalo gotovo šest sati, a kako bi se procedura “skratila” na početku današnjeg glasovanja o njima, predsjednik sabora Gordan Jandroković je predložio da se umjesto elektronički, o njima glasuje ručno.
“Ovo je bila uobičajena praksa kada nije bilo elektroničkog glasovanja”, pojasnio je taj prijedlog Jandroković.
Iako se složio s prijedlogom, SDP-ov Arsen Bauk je zatražio da se nakon svakih 30 amandmana traži elektronička provjera kvoruma.
U znak prosvjeda zbog takvog brzopoteznog načina glasovanja sabornicu je najprije napustio Most, a njihov su primjer slijedili i nezavisni Marin Škibola, Ivan Lovrinović (Promijenimo Hrvatsku), Ivan Pernar (Živi zid), bivši SDP-ovci Mirando Mrsić i Zdravko Ronko.
Iako je inicijativa bila upravo njihova, ubrzo po početku glasovanja sabornicu je napustila i većina SDP-ovaca, pa i sam čelnik te stranke Davor Bernardić.
U ime SDP-ovog Kluba Peđa Grbin je tijekom glasovanja o njihovim amandmanima, koji su svi od reda odbijeni, zatražio stanku.
“Tim će se zakonom svim građanima nametnuti plaćanje naknade kad terminal ne bude poslovao pozitivno. S druge strane, vladi se omogućuje da bez vođenja odgovarajućeg postupka privatizira taj terminal i prenese ga trećoj osobi, a sve to uz protivljenje građana Omišlja, Krka, Primorsko-goranske i Istarske županije”, pojasnio je Grbin zahtjev za stanku.
Vladajućima je zamjerio i jer ih, kako je rekao, ništa nije nagnalo da zbog svega provedu drugo, odnosno treće čitanje. “Nije vam stalo do građana pa ste spremni i na ovaj igrokaz samo da što brže progurate zakon i nekoj novoj grupi Borg omogućite milijunske zarade iz proračuna o trošku svih hrvatskih građana”, poručio je Grbin.
Zakonom o terminalu za ukapljeni prirodni plin uređuje se rješavanje imovinsko-pravnih odnosa na lokaciji terminala, izdavanje koncesije na pomorskom dobru za realizaciju terminala i koncesijske naknade, definira naknada za sigurnost opskrbe… Nositelj investicije u projekt LNG terminala je tvrtka LNG Hrvatska, koja bi projekt realizirala kroz dvije faze – izgradnju plutajućeg terminala u prvoj fazi te izgradnju kopnenog terminala za ukapljeni prirodni plin u drugoj fazi.H