Čuo se strašan trzaj kada je u kamion udario vlak. Udar je bio posve jak. Nekoliko je ljudi lakše ozljeđeno…
Magdalena Radić bila je u vlaku koji se zabio u šleper. – Bilo je strašno, osjetio se jaki trzaj i jedno je dijete palo. Mama je vrištala. Vidjela sam da je strojovođa ozlijeđen i da mu je krvava ruka. Čula sam i da je dvoje putnika ozlijeđeno – rekla je Magdalena za 24sata. Lokalni mediji javljaju da je lokomotiva putničkog vlaka koji je vozio iz Zagreba prema Koprivnici naletila na kamion pun šljunka. Navode i da su lakše ozlijeđeni strojovođa, vozač kamiona i nekoliko putnika iz vlaka.
Podsjetimo se, to je već druga željeznička nesreća na toj pruzi u dva dana. U nedjelju je vlak kod Vrbovca naletio na šinu ostavljenu na pruzi i izletio s tračnica…
Velika je stvar da se na istoj pruzi u samo nekoliko dana događaju dvije nesreće koje su mogle biti fatalne, ali samo zahvaljujući pukoj sreći to se eto nije dogodilo.Treba li čekati fatalnu nesreću sa mnogo žrtava da bi se nešto poduzelo? To je ionako praksa u Hrvatskoj!
Nažalost HŽ-ovi vlakovi su sve nesigurniji i u svojoj dosadašnjoj praksi i raspolaganjima HŽ infrastrukture, lako se mogu usporediti s vlakovima (željeznim konjima) iz vremena kauboja i indijanaca.
Možda bi sad kada su HŽ i njegovi vlakovi u katastrofalnom stanju, ministar napokon mogao uvesti inovativne stvari za sigurnost putnika, poput stolica s katapultiranjem i padobranima, kao i pojaseve i sustave za uočavanje i detektiranje pješaka, automobila, traktora, kombajna, kamiona koji bi vlakovođu upozoravao na vrijeme na mjestima koja nisu obilježena za pružni prijelaz i nemaju semafore. Tako bi se izbjeglo mnogo nesreća kojih u Hrvatskoj na godišnjoj razini ima veliki broj, nažalost s katastrofalnim ishodima. Činjenica je da vlakovođi treba do kraja stisnuti kočnicu da bi stao tek nakon nekih 800 metara. U tim okolnostima je nemoguće uočiti nekoga tko prelazi prugu i na vrijeme zakočiti vlak do konačnog stajanja…Katastrofa je , naravno, neizbježna.Na sjeveru našeg planeta, naročito u Švedskoj, jako je bitno imati sustav koji može raspoznati životinju te ju izbjeći (npr. izbjegavanje sobova).
Ah ti Japanci
Njihovi ekstremno brzi vlakovi šibaju brzinom od 400km/h. Pa vi sad zamislite ili usporedite, hrvatski HŽ i Japanski. U Japanu kad se dogodi nesreća, njihovi šefovi i ministri odmah daju otkaze i nerijetko izvrše harakiri…A naši? Odmah trče pred Tv kamere i pravdaju se da oni za to nisu krivi već oni prije njih. I tako već godinama, desetljećima. Sramotno da ne može sramotnije.
Dok nam razno razni ministri , mora, prometa i veza iz svih političkih struktura do sad, peru mozgove sa “visokim ulaganjima” u HŽ , mi smo svjedoci da se u tom leglu kriminala i pljačke , ne razmišlja previše o sigurnosti putnika već isključivo o materijalnoj sigurnosti budućih pokoljenja onih koji su za ovo očajno stanje u HŽ-u krivi.
POGLEDAJTE VIDEO-24.sata.hr
T.K.