Srijeda, 25. rujna 2024.

Ne pitaj što Domovina može učiniti za tebe, nego što ti možeš učiniti za Domovinu

Miroslav Dorešić: Je li akademska zajednica ušutkana novcem HNS-ovih trgovaca zastarjelom informatičkom opremom?

Postavljam pitanje svih pitanja na temu eksperimentalne provedbe kurikularne reforme zvane ”Škola za život”. Postavljam pitanje premijeru, ministrici, nastavnicima, profesorima, učiteljima, učenicima, roditeljima, akademicima, novinarima koji prate najavljene promjene u sustavu naobrazbe. Pitanje glasi: Na koji način će se vrjednovati taj eksperiment, na koji način će ga se ocjenjivati, na koji način određivati njegova uspješnost? Pitanje je jednostavno i logično, ali nitko ga do sada barem javno nije postavio, a kamoli na njega dao odgovor, piše za Hrvatski fokus Miroslav Dorešić, zamjenik ministra prosvjete 1998./1999. i teorijski fizičar u mirovini.

No, neka se pospana akademska zajednica ne brine, pitanje je postavljeno glavnoj protagonistici eksperimenta, pomoćnici ministrice znanosti i obrazovanja – ime joj nije vrijedno spomena. Ta desna (u biti lijeva) ruka ministrice znanosti dala je ovakav odgovor: Uspješnost eksperimenta zvanog ‘Škola za život’ određivati će se prema stupnju zadovoljstva njime.

Čijeg zadovoljstva, kakvog i kojeg zadovoljstva to pomoćnica ministrice nije znala reći ali je ipak ostala živa. Za pretpostaviti je valjda da se radi o zadovoljstvu svih sudionika u tom eksperimentu. Dakle, vjerojatno učenika, nastavnika, roditelja, ponajprije ministrice, njezine pomoćnice, svih koji su eksperimentu kumovali pa do samog premijera. Dokle li smo došli u poigravanju s obrazovnim sustavom i avanturističkim pristupom?!

Eksperiment zvan Škola za život još je jedan dokaz da se obrazovanju pristupa po populističkom obrascu u vidu podilaženja učenicima, njihovim roditeljima, nastavnicima i svima koji su u pokus uključeni po ‘kriteriju bez kriterija’. Učenicima se olako daju dobre ocjene čime se već u osnovnoj školi proizvodi hiperinflacija odlikaša bez pokrića, državna matura porazne je razine posebno iz STEM područja po niskoj razini zadataka i lošoj koncepciji tipa vozačkog testa i spuštanja praga za prolaznost. O kakvom se promašaju radi dovoljno je pogledati bruku ministrice Divjak nakon pitanja učenika Ilije Srpaka 31. srpnja 2018. u Dnevniku 2 HRT-a.

D.K.

 

Najnovije

HOS 1991. u Vukovaru: Nevjerojatna ratna priča i fotografije s prve linije

Foto:Crodex   Najteže kod postrojbi HOS-a bilo je upravo mijenjanje njihova moralnog kreda koji nije priznavao uzmak, tj. povlačenje, makar za posljedicu imao stradavanje cijele postrojbe. Priču...

Zagrebačka premijera filma ”Priče iz logora IV. Osnovna škola’ 8. listopada

Premijera filma ''Priče iz logora IV. Osnovna škola'' održat će se u utorak, 8. listopada s početkom u 18 sati u Zagrebu u  Velikoj...

Primorac: Zašto Milanović sad želi razgovor s Plenkovićem kad za tri mjeseca više neće biti predsjednik?

Foto:Facebook   Predsjednički kandidat HDZ-a Dragan Primorac s ministrom poljoprivrede Josipom Dabrom (DP) obilazi Slavoniju. S novinarima su razgovarali u Ivanovcima Đakovačkim. Dabro je rekao kako je...

Kako je Budimir Lončar Hrvatskoj 1991. zavezao ruke

Fotomontaža: Wikipedia/Stevan Kragujević/Nartod.hr   Jedan od najvećih izazova za hrvatske vojne snage u nastajanju tijekom ratne 1991. bilo je opće odsustvo naoružanja i streljiva. Od bezbrojnih...

Biblijska poruka 25. 9. 2024. i tumačenje fra Tomislava Pervana: Navješćujući liječiti – liječeći navješćivati

Lk 9,1-6   Sazva Isus dvanaestoricu i dade im moć i vlast nad svim zlodusima i da liječe bolesti. I posla ih propovijedati kraljevstvo Božje i...