SPLIT – Svečanost primopredaje i imenovanja prototipa novog obalnog ophodnog broda Hrvatske ratne mornarice održat će se u petak, 7. prosinca 2018., u vojarni “Admiral flote Sveto Letica – Barba” u Splitu s početkom u 11 sati, a nakon toga planirana je kratka plovidba Kaštelanskim zaljevom, izvijestilo je Ministarstvo obrane Republike Hrvatske…
Prototip obalnog ophodnog broda nosit će ime “Omiš”, a u svojstvu počasnog kuma ime broda otkrit će Roko Vranić, otac Josipa Vranića, prvog poginulog pripadnika Hrvatske ratne mornarice i prve žrtve Domovinskog rata u Splitu.
HRM će još dodatno ispitati ovaj prototip, nakon čega u Brodosplitu očekuju da će se nastaviti plan gradnje još četiri “blizanca” OOB-31.
Brod je većinom hrvatski proizvod i u njegovu je opremanju sudjelovalo 40-ak domaćih tvrtki.
Moderni, čvrsti i brzi čuvari morskih granica
Obalni ophodni brodovi koristit će se zaštitu unutarnjih morskih voda te u slučaju potrebe i za zadaće borbene i logističke potpore. U svakodnevnom poslu služe i za potporu otočnom stanovništvu te sudjelovanje u akcijama traganja i spašavanja na moru.
Brzinu od 28 čvorova osiguravaju glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW ili 2 x 3386 konjskih snaga. Vrlo je sposoban u progonu, a kao posebna odlika ističe se optimiziranost brodskih sustava gdje s jednim ukrcajem goriva može otploviti 1000 nautičkih milja. Optimizirana potrošnja goriva zbog inovativnog dizajna oblika trupa i odličnih plovidbenih svojstava omogućava vrlo efikasno korištenje čime se ostvaruju znatne uštede u usporedbi sa sličnim brodovima.
Zbog zahtjevne strukture koja se sastavljala od čelika povišene čvrstoće debljine 4 do 6 milimetara, trup broda radio se segment po segment uglavljen u 30 tona tešku ‘kolijevku’ koja onemogućava deformaciju trupa. Ukupno je na brod ugrađeno 67 tona čelika, te 7 tona aluminija od kojeg je napravljeno nadgrađe i kormilarnica.Kapacitet broda je 17 ljudi uz autonomiju plovidbe od 10 dana. Opremljen je i desalinizatorima za filtriranje morske u pitku vodu.
Brod dužine 43 m opremljen je daljinski upravljanom oružnom stanicom sa automatskim 30mm topom te dvije ručno upravljive strojnice 12,7 m i 4 ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava. Glavne značajke stanice su daljinsko upravljanje, built-in sustav elektro-optičkih senzora za autonomno djelovanje, djelovanje danju i noću, stabilizirana kupola, automatsko praćenje cilja, a može ispaliti 200 komada streljiva u minuti.
Brod je opremljen i krmenom rampom i diverzantskom brodicom krutog trupa za 6 članova posade s propulzijskim dizel motorom koji omogućuje brzine do 40 čvorova i autonomiju plovidbe od 60 NM, donosi morski.hr
Projekt izgradnje obalno ophodnih brodova hrvatsku Obalnu stražu stavlja uz bok modernijih svjetskih obalnih straža. Osim značajnih referenci koje Brodosplit stječe ovim projektom, povratak u nišu brodogradnje specijalne namjene, njegov je najvažniji cilj.
H.H.