Na temelju članaka Zakona o audiovizualnim djelatnostima, Statuta Hrvatskog audiovizualnog centra (HAVC) i Odluke Upravnog odbora raspisan je Natječaj za imenovanje ravnatelja HAVC-a, na koji se prijave podnose se u roku petnaest dana od dana objave natječaja u Narodnim novinama…
–DORH odustao od progona Hrvoja Hribara: Navode da u nalazu revizije u HAVC-u”nema kaznene odgovornosti”…
Natječaj je raspisan nakon što je na vlastiti zahtjev razriješen dosadašnji ravnatelj Daniel Rafaelić, koji je vršitelj dužnosti ravnatelja do okončanja postupka izbora novog ravnatelja.
Rafaelić je podnio ostavku na polovini mandata, nakon dvije godine od stupanja na dužnost na kojoj je zamijenio Hrvoja Hribara, koji je s tog mjesta otišao zbog negativnog mišljenja Državnog ureda za reviziju o radu HAVC-a za 2015. godinu.
U listopadu prošle godine DORH je objavio da nakon provedenih izvida “ne postoji sumnja u Hribarovu kaznenu odgovornost”.
–DORH odustao od progona Hrvoja Hribara: Navode da u nalazu revizije u HAVC-u”nema kaznene odgovornosti”…
Ravnatelj HAVC-a imenuje se na četiri godine, a njegove glavne zadaće su da, među ostalim, organizira i vodi rad i poslovanje Centra, odgovara za zakonitost njegova rada, predlaže godišnji program rada i razvoja Centra, financijski plan Centra te Godišnji plan provedbe Nacionalnog programa.
Uvjeti su hrvatsko državljanstvo, završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij ili s njim izjednačeni studij, najmanje pet godina radnog iskustva u području audiovizualnih djelatnosti te aktivno znanje najmanje jednog svjetskog jezika.
Prijave s dokazima o ispunjavanju natječajnih uvjeta podnose se u roku od petnaest dana od dana objave natječaja na adresu: Hrvatski audiovizualni centar, Nova Ves 18, Zagreb, s naznakom “Za natječaj za ravnatelja”.H
Podsjetimo se:
Nalaz revizije o netransparentnom trošenju u HAVC-u
U dokumentu revizije se navodi kako je tijekom 2015. ravnatelj Hrvoje Hribar raspolagao sredstvima na temelju zaključenih ugovora, u iznosima iznad 50.000 kuna, bez odluke Upravnog odbora, a za iznose iznad 200.000 kuna bez suglasnosti osnivača, Ministarstva kulture, te da Upravni odbor Centra nije odlučivao o Financijskom planu i godišnjem obračunu za tu godinu, što nije u skladu s odredbama Zakona i Statuta.
Također, Financijski plan Centra ne sadrži prihode iskazane po vrstama, rashode i izdatke predviđene za trogodišnje razdoblje, te obrazloženje prijedloga financijskog plana i nije sastavljen u skladu sa Zakonom o proračunu.
Utvrđeno je i kako je u Izvještaju o obavljenom popisu imovine i obveza navedena vrijednost nefinacijske imovine u iznosu 867.641 kuna, a u bilanci i poslovnim knjigama u iznosu 563.868 kuna, odnosno 303.773 kuna manje, te kako Centar ne vodi evidenciju obveza prema dospjelosti po pojedinom ugovoru, odnosno projektu i programu, a iz poslovnih knjiga nije vidljivo koliko iznose stvarne, a koliko moguće obveze.
Revizija je utvrdila i kako u Bilješkama uz financijske izvještaje za 2015. nisu navedeni razlozi značajnog smanjenja ukupnih prihoda, povećanja ukupnih rashoda te razlozi značajnih promjena u vrijednosti imovine u 2015. u odnosu na prethodnu godinu.
Navodi se i da je rukovoditeljici Odjela MEDIA DESK Hrvatske obračunavana plaća prema koeficijentu složenosti poslova 2,473, umjesto prema propisanom koeficijentu 1,940, zbog čega joj je više isplaćeno 32.678 kuna (bruto), te da se za četiri rukovoditelja odjela obračunavao dodatak pet posto, što nije u skladu s propisima – u 2015. im je više isplaćeno 24.247 kuna (bruto).
Među nepravilnostima je i omogućivanje korištenja mobilnih telefona vanjskim suradnicima te isplaćivanje autorskih honorara i za poslove koji nisu autorska djela, a Vijeće nije utvrdilo iznos naknade za rad umjetničkih savjetnika, koja se isplaćuje na temelju odluke ravnatelja, dok Odredba o utvrđivanju naknade za rad umjetničkih savjetnika propisane Statutom i navedenim Pravilnikom nisu usklađene. Kako nije donesen Nacionalni program za razdoblje od 2015. do 2019., svi drugi akti koji su doneseni na temelju njega nisu u skladu sa Zakonom.
Prema reviziji, u HAVC-u nisu navedeni ciljevi, opseg i način poticanja audiovizualnih djelatnosti te komplementarnih i drugih djelatnosti, poticanja audiovizualne kulture i stvaralaštva značajnih za razvoj hrvatske kulture te nisu osigurani pokazatelji na temelju kojih je moguće dati ocjenu mogu li i na koji način odabrani projekti i programi u 2015. na temelju javnih poziva, pridonijeti razvoju hrvatske kulture.
Nepravilnosti utvrđene revizijom, ‘dijelom su posljedica nedovoljno učinkovitog sustava unutarnjih kontrola, te su utjecale na izražavanje nepovoljnog mišljenja’, zaključuje se u mišljenju.
Na Izvješće o reviziji od 10. siječnja 2017. godine, zakonski predstavnik je dostavio prigovor koji nije prihvaćen, te je ono konačno.
Vezane vijesti;
–DORH odustao od progona Hrvoja Hribara: Navode da u nalazu revizije u HAVC-u”nema kaznene odgovornosti”…