Europska unija predložila je prošle godine tu mjeru kako bi se smanjio broj smrtnih slučajeva na cestama…
Novi će automobili od 2022. godine morati imati ugrađenu dodatnu sigurnosnu opremu, poput automatskih kočnica za hitne slučajeve, tehnologije kontrole vožnje u traci i detektora pospanosti, kako bi se smanjio broj nesreća na europskim cestama, složili su se u utorak europski pregovarači.
Europska unija predložila je prošle godine tu mjeru kako bi se smanjio broj smrtnih slučajeva na cestama. Godišnje u prometu na razini EU-a strada oko 25.000 ljudi, čemu valja dodati i 140.000 ozbiljno ozlijeđenih sudionika u prometu.
Popis od gotovo 30 stavki dodatne opreme uključuje funkcije koji otežavaju vožnju pod utjecajem alkohola, onemogućuju prekoračenje dopuštene brzine i bilježe podatke o nesrećama.
Kamioni će pak morati biti opremljeni senzorima za detektiranje pješaka i biciklista u takozvanom mrtvom kutu.
Velika većina nesreća rezultat je ljudske pogreške, naglasila je europska povjerenica za industriju Elzbieta Bienkowska.
„Možemo i moramo nešto učiniti da se to promijeni. Novom, sofisticiranom sigurnosnom opremom koja će postati obavezna možemo postići identičan učinak kakav smo svojedobno postigli uvođenjem sigurnosnih pojaseva”, dodala je Bienkowska.
Uvođenje dodatne sigurnosne opreme mora još odobriti Europski parlament i zemlje članice, što bi trebala biti puka formalnost.
„Ovaj propis utire put spašavanju tisuća života u nadolazećim godinama”, rekla je zastupnica u EP-u iz frakcije desnog centra Roza Thun, koja je pregovarala o mjerama u ime Europskog parlamenta.
Veći dio sigurnosne opreme bit će obavezan za modele novih automobila od svibnja 2022. godine a u postojeće će modele automobila biti ugrađen dvije godine kasnije, stoji u priopćenju EP-a.H
H.H.