Argument je trgovaca da kompanija zarađuje milijarde eura dok njihove profitne marže sve više opadaju.
Praktički cjelokupna BMW-ova prodajna mreža u Njemačkoj pobunila se protiv novih uvjeta koje im nudi bavarski proizvođač automobila.
Ako do dogovora ne dođe u idućim danima, već u ponedjeljak bit će ugrožena prodaja automobila i rezervnih dijelova, piše u srijedu Süddeutsche Zeitung. “Nećemo potpisati ugovore koji su nam ponuđeni u sadašnjem obliku”, izjavio je Peter Reisacher, predsjednik udruge BMW-ovih ovlaštenih trgovaca (VDB). “Izvijestit ćemo BMW o tome u srijedu u pisanoj formi”, dodao je Reisacher.
Od 600 prodajnih salona, BMW u svom vlasništvu ima samo 50, a glavnina je u vlasništvu neovisnih trgovaca. Ti prodajni saloni donose kompaniji 11 milijardi eura prodajnih prihoda. Spor između kompanije i trgovaca izbio je u kolovozu kada su im ponuđeni novi uvjeti poslovanja sa značajno manjim maržama. Trgovci su uvjete odbili, a i ignoriraju rok koji im je postavio BMW, a koji istječe krajem rujna.
VDB je pozvao bavarskog proizvođača na obnovu partnerstva koje “ne postoji već deset godina”.
Argument je trgovaca da BMW zarađuje milijarde dok njihove profitne marže opadaju. No, to baš i nije tako, ako je suditi po podacima iz BMW-ovih godišnjih izvješća. BMW je lani prodao ukupno 2,46 milijuna vozila brendova BMW, Mini i Rolls-Royce što je 4,4 posto više nego godinu ranije. Prodano je i 2,08 milijuna BMW-ovih auta, četiri posto više. Ukupni su prihodi automobilskog segmenta porasli 2,5 posto na 88,6 milijardi eura, ali je marža od 8,9 posto ostala na razini 2016. godine.
Štoviše, još 2014. marža je iznosila 9,4 posto. Trgovce muči i što kompanija traži sve veća ulaganja u preuređenje prodajnih salona, ali ih najviše plaše govorkanja o širenju BMW-ove direktne prodaje, uključujući i internetsku prodaju. Kompanija nije željela komentirati spor dodajući kako je ostalo još nekoliko dana za pregovore. Ako se ne nađe rješenje, trgovci će biti “jedini gubitnici”, ističe bavarska kompanija.
G.S.