Petak, 3. siječanj 2025.

Ne pitaj što Domovina može učiniti za tebe, nego što ti možeš učiniti za Domovinu

Bozanić pozvao katoličke roditelje da vjeronaukom djeci omoguće cjelovit odgoj koji integrira temeljne kršćanske vrjednote

Kardinal Josip Bozanić uputio je u četvrtak pismo u kojem katoličke roditelje poziva da kod upisa djece u prvi razred izborom vjeronauka svojoj djeci omoguće cjelovit odgoj, koji integrira temeljne kršćanske vrjednote, kako bi ih se odgojilo za zrele, odgovorne i cjelovite osobe…

“Poštovani katolički roditelji, obraćam se posebno vama koji ove godine upisujete svoje dijete u prvi razred osnovne ili srednje škole”, piše kardinal i potiče roditelje da za svoje dijete izaberu “važnu odgojnu priliku koja se nudi u katoličkom vjeronauku”.

To će, ističe, djeci dati dublji i širi pogled na životno obzorje, upoznati ih s temeljima kršćanske vjere i kulture, koja duboko obilježava hrvatsku društvenu zbilju; približiti im vrijednost i ljepotu kršćanskih blagdana, tradicije i običaja.

Ova školska godina ostat će učenicima duboko urezana u pamćenje jer su bili prisiljeni napustiti svoje škole i uključiti se u online učenje, te zbog izvanrednih životnih iskustava uslijed pandemije koronavirusa i razornog potresa koji je pogodio Zagreb i okolicu.

Mnogima od djece i učenika, ocijenio je Bozanić, veći izazov bili su izolacija i ograničenje kretanja nego učenje na daljinu, koje su zbog svoje otvorenosti za novo vrlo brzo svladali i time pokazali tehničku i informatičku osposobljenost.

No, brojna su druga pitanja na koja nije moguće pronaći odgovore u tehničkim znanjima ili definicijama – poput pitanja čovjekove ograničenosti, krhkosti, nemoći, straha, patnje i smrti.

Ali ti događaji, naglasio je, postali su i novi izazovi te su iznjedrili puno dobra. “Pred našim su se očima nizali lanci dobrote, velikodušnosti, brižljivosti, požrtvovnosti i darežljivosti brojnih zdravstvenih djelatnika, volontera, karitativnih institucija, ljudi svih životnih dobi koji su posvjedočili što je stvarna snaga u nepredvidivim životnim događajima, kao i u prirodnim katastrofama”.

Djeca i učenici mogli su vidjeti što je zapravo najvažnije u životu pojedinca, obitelji, zajednice i društva te učiti kako biti dobar, brižljiv, osjetljiv, solidaran, požrtvovan, velikodušan i hrabar. To su vrline s kojima se nitko ne rađa, nego ih svatko od najranije dobi usvaja kroz životni odgoj i obrazovanje, ističe Bozanić.

Stoga je važno djeci i učenicima ponuditi sadržaje koji će ih usmjeravati te im otkrivati dublji životni smisao, a tu posebno misli na predmet školskog vjeronauka.

Prisutnost vjeronauka u školi znak je “pozitivne laičnosti” društva, jer bez religiozne dimenzije nema cjelovitog odgoja. Vjeronauk potiče na razmišljanje o najdubljem smislu ljudske egzistencije, onkraj pojedinih znanja, te pomaže pronaći jedinstven smisao, stavljajući u središte ljudsku osobu i njezino dostojanstvo, poručio je kardinal.H

L.K.

Najnovije

𝐒𝐩𝐥𝐢𝐭 𝐩𝐨𝐝 𝐏𝐮𝐥𝐣𝐤𝐨𝐦: 𝐆𝐫𝐚𝐝 𝐡𝐞𝐫𝐨𝐣𝐚 𝐬𝐫𝐚𝐦𝐨ć𝐞𝐧 𝐯𝐞𝐥𝐢č𝐚𝐧𝐣𝐞𝐦 𝐝𝐢𝐤𝐭𝐚𝐭𝐨𝐫𝐚

𝐇𝐫𝐯𝐚𝐭𝐬𝐤𝐢 č𝐚𝐬𝐧𝐢č𝐤𝐢 𝐳𝐛𝐨𝐫 𝐠𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐒𝐩𝐥𝐢𝐭𝐚  u objavi na svom Facebook profilu napisao je kako u hrvatskom Splitu, gradu heroja i ponosa, svjedočimo još jednom...

Počinitelj masakra na Cetinju izvršio samoubojstvo, najmanje 12 mrtvih

Osumnjičeni za zločin na Cetinju Aco Martinović izvršio je samoubojstvo nakon što je ubio najmanje 12 osoba, objavila je policija.   Martinovića, koji je bio u...

Svijet u 2024. godini: Ratovi, Donald Trump i sirijski ustanici

Svijet u 2024. godini bio je svjedok ratovima i vremenskim ekstremima. Amerikanci su izabrali Donalda Trumpa, Sirijci srušili Bashara al-Asada, a ratovima u Ukrajini...

Biblijska poruka 2. 1. 2025. i tumačenje fra Tomislava Pervana: Među vama je jedan koga ne poznajete

Iv 1,19-28   Evo svjedočanstva Ivanova. Kad su Židovi iz Jeruzalema poslali k njemu svećenike i levite da ga upitaju: »Tko si ti?«, on prizna; ne...

Bujančeve pohvale vrijede isto kao i pokude!

''NAJEZDA KLEVETNIKA – Svi znamo za gubitnike koji ne znaju podnijeti poraz, a svima je jasno da ima ljudi kojima je potreban naknadni alibi...