Vrijeme vlade Andrije Plenkovića i mandata predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović, iz perspektive hrvatskoga naroda, umjesto vremena obilježenoga djelima domoljublja, časti i napretka, pamtit će se kao vrijeme hrvatske političke tragedije.
Hladnoća i nemilosrdno djelovanje anacionalnoga bruxelleskoga podanika na mjestu premijera i upitno razumijevanje društvenih područja ključnih za napredak Hrvatske aktualne predsjednice države, ostavit će trajne posljedice za hrvatsko društvo, identitet i Domovinu u cjelini. Poziv najeminentnije hrvatske znanstvene institucije, Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, koja upozorava na kaos s nesagledivim posljedicama za pola milijuna djece i mladih ostaje bez odgovora i reakcije najviših državnih dužnosnika. Šutke su prepustili sve stečeno i vrijedno u hrvatskome odgoju i obrazovanju beskrupuloznim interesnim skupinama. Iza guste kazališne zavjese probija se krik zbog posljedica silovitoga i bezobzirnoga napada na hrvatski odgoj i obrazovanje koji interesne skupine, poput zvijeri, pripremaju trgati kao dobar plijen.
Onoga trenutka kada je hrvatsko obrazovanje prepušteno Blaženki Divjak, zvijeri su namirisale krv. Interesne skupine i aktualna ministrica vrhunski su organizirani i umreženi te osim političke potpore uživaju i potporu mainstream medija. Jedan od tih medija organizator je nedavno održane konferencije o obrazovanju na kojoj se zbio jedan intrigantan događaj koji se, naravno, kasnije ignorirao i prikrivao. Što se dogodilo? Aktualnoj ministrici Divjak je pozlilo. Naprasno je napustila konferenciju. Njezini su savjetnici odmah informirali javnost kako je riječ o umoru te kako je ministrica, nakon ove neugodne situacije, otišla u svoj ured, odmoriti se. Kada nekome pozli, uobičajeno je potražiti liječničku pomoć ili otići kući na odmor. No ministrica odlazi u svoj kabinet. Je li ministrica možda doživjela trenutačnu slabost zbog neugodnih vijesti? Pa zbog toga odjurila u kabinet? Jer zanimljivo je kako je baš toga jutra ministrici upućen upit uredništva Braniteljskoga portala koji je, izgleda, izazvao snažnu slabost. Upit je istodobno poslan predsjednici i premijeru, ali i svim medijima koji su ga u potpunosti ignorirali te se s razlogom stvorio dojam kako se nešto skriva od javnosti.
Jedno od pitanja uredništva Braniteljskoga portala odnosilo se na upit o tome je li istinita tvrdnja kako bi doradu kurikulne reforme „trebale odraditi institucije drugih država“. Naime, kalkulira se kako se „Jokićeva“ Cjelovita kurikulna reforma (CKR) poslala na doradu u Veliku Britaniju. U svakoj bi državi ovakva informacija bila prvorazredni medijski događaj. U ovome slučaju, informacija je u potpunosti bila medijski blokirana. No i to nešto znači. S obzirom na činjenicu kako Divjak nije odgovorila na upućeno pitanje, odnosno nije demantirala slanje CKR-a „na doradu“, može se zaključiti kako je pitanje bilo opravdano pa iz toga proizlazi kako je informacija točna. Kako je upit upućen premijeru i predsjednici, koji su ga također ignorirali, također se može zaključiti da je pitanje bilo opravdano pa iz toga proizlazi kako je informacija točna. Nije ovo jedina informacija koja se namjerno blokira i ignorira u javnosti. Kontrola medija u Hrvatskoj približava se razini kontrole medija u totalitarnome režimu. U takvim okolnostima, informacije su pod nadzorom što se poglavito odnosi na mainstream medije. Još jedna informacija o aktualnoj ministrici Divjak ne može doprijeti do javnosti. Riječ je o njezinoj navodnoj uključenosti u financijske malverzacije. Treba biti dodatno zabrinut jer ovom informacijom raspolažu i obavještajne strukture. Ako je tome tako, znači li kako je riječ ne samo o financijskim malverzacijama već i ugrožavanju nacionalnih interesa? Jer su do sada, na žalost, u Hrvatskoj kriminal i korupcija redovito dospijevali u javnost tek nakon pljačkanja Domovine.
Zanimljivo je podsjetiti kako je bivši ministar obrazovanja Vedran Mornar govorio da će Hrvatska za opremanje i digitalizaciju škola trebati 2,5 milijarde kuna, što znači „okretanje“ pozamašnih svota u resornome ministarstvu. Nije li to razlog zašto Divjak doslovno srlja u informatizaciju i nabavku informatičke opreme? Jer umjesto reforme, koju je sama Blaženka Divjak zaustavila, samovoljno kreće u parcijalnu promjenu nastavnoga plana i programa što je u suprotnosti s koncepcijom reforme, krši zakone i propise te uvodi „pilot projekt“ koji nema uporište u strategiji. K tome, iako javna rasprava o kurikulnim dokumentima nije uopće dovršena, Blaženka Divjak samovoljno kreće u pripremu digitalnih sadržaja prema neraspravljenome i neusvojenome prijedlogu kurikula informatike. A već iduće godine na raspolaganju će imati 300 milijuna kuna pa Divjak žuri s informatizacijom i nabavkom opreme. I analiza načina na koji Ministarstvo provodi natječaj za nabavu mikroračunala (unaprijed definirana dimenzija i težina) jasno pokazuje kako se ciljano želi nabaviti oprema koju može ponuditi samo jedan dobavljač. I djeca bi shvatila o čemu je riječ.
Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo HAZU-a 9. listopada ove godine objavilo je Izjavu za javnost kojom izražava zabrinutost zbog izostanka sustavne skrbi i društvenoga suglasja oko odgoja i obrazovanja. Argumentirajući kronologiju problema vezanih za područje obrazovanja, upozorili su javnost i aktualno vodstvo države kako se u ovome trenutku provodi reforma koja se svodi na opremanje škola informatičkom opremom te kaos koji će dovesti do nesagledivih negativnih posljedica za budućnost hrvatskoga odgoja i obrazovanja. Ova izjava koja nije predstavljena javnosti u mainstream medijima, osobito na nacionalnim TV kućama i dnevnim tiskovinama, potvrdila je medijsku blokadu i prema najvišoj nacionalnoj znanstvenoj instituciji. HAZU je izjavu poslao osobno premijeru i predsjednici, no i oni su u potpunosti ignorirali ozbiljno i zabrinjavajuće upozorenje najviše hrvatske znanstvene institucije. Aktualna vlada u potpunosti je ignorirala kaos koji prijeti gotovo polovici milijuna hrvatskih učenika. Takvu politiku provodi aktualna vlada uz suglasje hrvatske predsjednice.
Podsjetimo kako je HAZU upozoravao na štetnost i neprovedivost „Jokićeva“ CKR-a. Svoje argumente predstavio je u trima knjigama recenzija najeminentnijih hrvatskih stručnjaka iz zemlje i svijeta. Očekivalo se kako će vlada i predsjednica poduprijeti najcjenjenije hrvatske znanstvenike, prepustiti hrvatsko obrazovanje struci i depolitizirati ga. Umjesto toga, oni daju potporu štetnome i neprovedivome prijedlogu „Jokićeva“ CKR-a, podržavaju Blaženku Divjak u nikad viđenoj do sada politizaciji odgoja i obrazovanja te u potpunosti ignoriraju najeminentnije predstavnike struke. Pa Blaženka Divjak vadi iz pepela „Jokićev“ CKR te ga pod zaštitom vlade i predsjednice ponovno vraća u odgojno-obrazovni sustav. I ne samo to. Divjak je obmanjivala javnost informacijama kako nije bilo značajnijih primjedaba na CKR te kako je 90 posto materijala spremno za provedbu. Sve to prolazi bez odjeka u javnosti. Potpuno je jasno zašto se ignorira i medijski blokira HAZU. Od kada je došla na čelo ministarstva, Divjak difamira neistomišljenike eliminirajući ih iz pozicije kreatora odgojno-obrazovne politike bez obzira na to što je riječ o vrhunskim hrvatskim stručnjacima. Pod krinkom depolitizacije obrazovanja, kao nikada do sada, ispolitizirala je obrazovanje i prepustila ga isključivo jednoj ideološki definiranoj skupini. Na sve ovo upozorava i HAZU.
Na žalost, treba se suočiti s istinom. U Hrvatskoj se odluke o odgoju i obrazovanju ne donose uz suglasje struke već isključivo uz suglasje politike, što u konačnici podržavaju aktualna vlada na čelu s premijerom Plenkovićem i aktualna predsjednica Grabar-Kitarović. Oni ovakvoj politici, ali istodobno i nesagledivim te štetnim posljedicama koje će ona proizvesti na pola milijuna djece i mladih, daju punu potporu.