Nedjelja, 22. rujna 2024.

Ne pitaj što Domovina može učiniti za tebe, nego što ti možeš učiniti za Domovinu

MIJENJATI I DORADITI: HAZU nije zadovoljan kurikulumom povijesti, nije ih oduševio ni broj sati koje će učenici provesti na ovom predmetu

Nakon što je Uredništvo Braniteljskog portala prvo u hrvatskoj u više navrata uputilo svoje javne reakcije i pisma, HAZU je danas izišao sa negativnim ocjenama prema kurikulu povijesti, što je samo dokaz koliko smo cijelo vrijeme bili u pravu…https://www.braniteljski-portal.com/urednistvo-braniteljskog-portala-poziva-ne-dozvolite-da-obrambeni-domovinski-rat-u-kurikulu-blazenke-divjak-postane-gradanski-rat

Povjerenstvo za recenziju predmetnoga kurikuluma povijesti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU) smatra kako kurikulum povijesti u ovom obliku nije dovoljno konkretan, nedostaju mu razrade potrebne nastavnicima kako bi se uopće mogao uporabiti u praksi te da ga je potrebno mijenjati i doraditi prema opaskama i na temelju teorije kurikuluma.

Odgovori na “Upitnik za recenzije predmetnih kurikuluma – Recenzija predmetnih kurikuluma”, koje je potpisao predsjednik Povjerenstva akademik Tomislav Raukar, objavljeni su na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti i obrazovanja (MZO).

Povjerenstvo posebno ističe problem određivanja nastavnih sadržaja i ishoda učenja radi postizanja općih ciljeva nastave povijesti.”Bilo bi potrebno uspostaviti bolji omjer između općenitih ideja i njihove primjene na sferu same povijesti”, smatra Povjerenstvo HAZU i dodaje kako se u ovom obliku kurikulum u potpunosti oslanja na individualne napore nastavnika.

Od sedam pitanja postavljenih u upitniku za recenziju, dva su dobila ocjenu nedovoljan, tri dovoljan i dva dobar.

Užasavajuće ocjene kurikula

Na pitanje jesu li ishodi učenja i sadržaji primjereni razvojnoj dobi učenika Povjerenstvo HAZU je ocijenilo brojkom 2, odgovorivši kako su ishodi donekle primjereni.
Brojkom “3 – uglavnom primjereni” Povjerenstvo je odgovorilo na upit o primjerenom broju satu i nastave o učenju sadržaja i ishoda nastave povijesti.

Povjerenstvo smatra kako su tek donekle učenje sadržaja i ishoda utemeljeni na znanstvenim spoznajama ocijenivši taj dio kurikuluma ocjenom 2 -donekle. 
Nedovoljno, ocjenom 1, Povjerenstvo je  odgovorilo na upit o zastupljenosti “domene” potrebne za predmetno područje. Jednako tako negativno, ocjenom 1, ocijenjen je i odgovarajući omjer širine i dubine znanja, vještina i stavova u kurikulumu povijesti. 

Brojkom “2 – donekle” je ocijenjen je upit o tome omogućava li kurikulum učenje i poučavanje te vrjednovanje, a brojkom 3 – uglavnom Povjerenstvo je odgovorilo na upit: slijede li predloženi ishodi učenja i ostali elementi kurikuluma europske i svjetske preporuke za područje povijesti.Hina/SD

A.K.


Slične teme;

-UREDNIŠTVO: ZAVRŠNI ČIN divljanja Ministrice Blaženke Divjak po Hrvatskoj diktaturi demokracije…
-UREDNIŠTVO BRANITELJSKOG PORTALA POZIVA: Ne dozvolite da obrambeni Domovinski rat u kurikulu Blaženke Divjak postane građanski rat…

Najnovije

Mogu li plodovi Međugorja biti bez ukazanja, odnosno mogu li ukazanja biti bez plodova?

Nakon što je Vatikan objavio odluku “nihil obstat” (hrv. nema zapreke ili ništa ne priječi), kojom se Međugorju priznaju plodovi odnosno darovi kojima to...

IN MEMORIAM – Ante Paradžik: Pucanj u Paradžika bio je ujedno i pucanj u Hrvatsku

    Ante Paradžik, hrvatski domoljub, antikomunist, predsjednik Saveza studenata Hrvatske u vrijeme Hrvatskog proljeća 1971., politički zatvorenik u bivšoj Jugoslaviji, gdje je više puta zatvaran...

Biblijska poruka 22. 9. 2024. i tumačenje fra Tomislava Pervana: Nove mjere i mjerila

Mk 9,30-37   Otišavši s gore, Isus i njegovi učenici prolažahu kroz Galileju. On ne htjede da to itko sazna. Jer poučavaše svoje učenike. Govoraše im:...

Fra Jozo Zovko: Gospa treba tvoju svetost!

Međugorje se ne može svesti na neku temu u razgovoru ili u raspravi. Međugorska istina ne ovisi o ljudima, ne ovisi o svećeniku, ne ovisi...