Nedavno smo objavili da je portal Danica. hr objavio članak od kojeg vam se diže kosa. Naime, oni su tvrdili da poštari diljem Hrvatske kad vam dostavljaju poštu imaju zadaću da popisuju sve što vide u vašem dvorištu, kući ili stanu…
Tako ih primjerice zanima: kakvo imate osobno vozilo, kakva vam je fasada na kući ili zgradi, imate li bazen, kućne ljubimce, koliko garaža, kakvo vam je dvorište, a kakvo krovište, primate li propagandne materijale, postoji li u kući poslovni prostor, imate li vrt i tome slično.
Ti se podaci prikupljaju bez znanja i pristanka ljudi koje posjećuju.
S obzirom da je ova vijest uznemirila građane, poslali smo dosad najmanje desetak upita Hrvatskoj pošti – je li je to istina, odnosno što će im takva saznanja?
No, tko čeka – dočeka. Tako smo i mi u svezi toga napokon primili odgovor Hrvatske pošte.
Dakle; iz Hrvatskih pošta su nam objasnili da „poštari prikupljaju navedene podatke za potrebe „Pametna pošta“ koja omogućava ciljano reklamiranje prema određenim geografsko-gospodarstvenim atributima.“ (Sve o usluzi „Pametna pošta“ može se pronaći na njihovu linku.). Zatim navode da „pristup prikupljenim podacima ima ograničen broj zaposlenika koji su odgovorni za ovaj dio poslovanja, a oni se ne dijele niti s drugim institucijama niti s trećim stranama. Poštari svoja zapažanja unose u isključivo aplikaciju na mobilnim uređajima. Pametnu poštu mogu ugovoriti svi pravi subjekti zainteresirani za ovu vrstu oglašavanja. Precizan odabir tržišta obavlja se za pravne subjekte koji ugovore ovakvu vrstu usluge. Primjerice, ako neki subjekt koji prodaje kosilice želi plasirati letke na kućanstva u nekoj županiji, ali isključivo na ona koja imaju travnjak, mi to možemo osigurati.“
Dalje piše da „niti jedna od informacija ne odnosi se na pojedinca, odnosno fizičku osobu čiji je identitet utvrđen, ili se može utvrditi, te su stoga u cijelosti anonimne. Podatke koje prikupljamo ne vežemo uz ničije ime i prezime. Sukladno odredbi točke 26 uvodne izjave (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi sa obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka), ta se uredba ne odnosi na obradu takvih anonimnih informacija. Također napominjemo kako kućanstva koja imaju jasno istaknutu obavijest da ne žele primati promotivne materijale, radnici Hrvatske pošte takve materijale ni ne ostavljaju.“
U potpisu: Ured za korporativne komunikacije Hrvatske pošte.