Piše: Alen Fućak, Dijalog.hr
Na katoličkoj sceni u Hrvatskoj nikad nije dosadno. Dok se afera s podrškom katoličkih profesora Rodnim studijima i izjavom nadbiskupa Uzinića kako rodnu teoriju treba izučavati na Katoličkim fakultetima još nije ni slegnula pojavio se novi veliki prijepor unutar domaćeg vjerničkog puka.
O čemu se radi?
Društvene mreže ovih je dana zapalila Facebook objava svećenika Stjepana Ivana Horvata, Misionara Krvi Kristove, koji je podijelio objavu tada još aktivnog suradnika našeg portala, i bivšeg glavnog urednika portala Bitno, novinara Gorana Andrijanića, u kojoj on daje svoj osvrt na videozapise objavljivane na Youtubeu pod nazivom Evanđelje dana iz Međugorja.
Pater Stjepan je napisao da ga mnogi pitaju za mišljenje o ovom podcastu i kako ne zna o čemu se radi te preporučio kako u objavi Gorana Andrijanića i u komentarima ispod nje mogu “čuti o tome” te ih pozvao da daju neko svoje mišljenje ili iskustvo. Ovim je činom pater Stjepan Ivan Horvat svojim pratiteljima na Facebook stranici zapravo od početka same rasprave neizravno sugerirao svoj osobni stav o podcastu što će se kasnije u potpunosti potvrditi.
U komentarima ispod objave na Goranovu Facebook profilu mišljenja su bila podijeljena. Uz pokoji izuzetak, većina njih koji su poslušali nekoliko minuta i vidjeli da to nije za njih, kritizirali su podcast, a redoviti slušatelji bili su puni komplimenata.
Među njima bio je i moj komentar koji je vrlo izgledno pripomogao u Goranovoj odluci da prekine suradnju s portalom Dijalog, ali ja napominjem kako Gorana izrazito cijenim i vjerujem da ćemo naša, po nekim pitanjima, dijametralno suprotna stajališta, ponekad sučeliti kao tezu i protutezu u našoj rubrici Dijalog.
Goranu i ovim putem želim sve najbolje u njegovom životu i, siguran sam, uspješnom radu u nekom novom kolektivu. Za razliku od Gorana koji je s objavom polučio dvotrećinski uspjeh u ubiranju pohvala, vlč. Ivan Stjepan doživio je pravi potop, većina je izrazila snažnu podršku podcastu i oštre kritike na ovakav njegov osvrt. Ovoliku podršku Evanđelju dana iz Međugorja pater očito nije očekivao.
“Pa ljudi moji… mnogi ste pitali, ja sam vam rekao da ne stignem to slušati i analizirati, već sam podijelio jedan post(novinara i bivšeg glavnog urednika Bitno.net) gdje se ta tema može komentirati i podijeliti mišljenja o tome. Mogu se uključiti i laici i svećenici. A zbog toga ste me mnogi iznapadali na najjače, ne kužim vas. I svi se pozivate na Božjeg Duha i svećenike i koji ste za i koji ste protiv. Razmislite malo… napisao je iznenađeni i očito uvrijeđeni Stjepan u komentarima na vlastitu objavu.
Teške su to rane na duši svećenika o kojem portal Bitno.net slavodobitno objavljuje kako je dosegao 200 tisuća pratitelja na Facebooku.
Kako je u toj masi njegovih poklonika bilo malo onih koji su mu bili spremni pružiti utjehu u tim “teškim trenucima” za njegov “imidž” na društvenim mrežama, pater Stjepan Ivan krenuo je u skupljanje podrške svojih istomišljenika. I zaista, uskoro su se na njegovoj stranici počele nizati podijeljene objave podržavatelja koje su predstavljene kao dokaz pravovjerja te kratko komentirane:
“Još jedan kolega svećenik se osvrće” “Evo još jednog brata svećenika” i onda bi se te objave zatim uzajamno prenosile i tako povećavao njihov “doseg”. U toj operaciji “vraćanja izgubljenog imidža” sudjelovalo je nekoliko svećenika koji su tražili potporu kod drugih svojih kolega, ali i pokušavali utjecati na one koji su izrazili podršku podcastu.
Izredali su se tako vlč. Vinko Brković, vlč. Tomislav Šagud, a đakon Mario Tošić čak je izrazio žaljenje kad je vidio koliko je ljudi došlo na prezentaciju knjige “Isus Lider” autora, voditelja podcasta, u njegovom gradu.
Podsjetio nas je tako Mario na tužnu Radu Borić koju srce boli kad vidi koliko mladih dolazi na misu nedjeljom u crkvu Sveta Mati Slobode na Jarunu.
Požurio je svoj osvrt dati i teolog Bruno Petrušić , a i poznati pater Ike Mandurić također je podržao kritike na račun podcasta i njegova voditelja u komentarima ispod jedne od tih objava.
Moguće da je patera Iku na takvu reakciju potaknula i činjenica da mu je jedan od projekata povratak iseljenika u Hrvatsku, a podcast Evanđelje dana po tom mu je pitanju ozbiljna konkurencija.
Uglavnom, uskovitlala se prašina, odjednom su svi počeli pričati o Evanđelju dana iz Međugorja.
Pa čega to toliko opasnog ima u tim YouTube objavama naslovljenim Evanđelje dana iz Međugorja na kanalu Ora et Labora da toliko oduševljava narod, a istovremeno iritira sve te istaknute ljude iz naše Crkve, svećenike, vjerske influencere, teologe, angažirane laike?
Što ih je to tako uznemirilo da su osjetili snažnu potrebu upozoriti vjernike na ovu, još jednu (veliku) opasnost koja dolazi iz Međugorja?
Gay aktivizam i lažno kršćanstvo
Prije nego krenemo na analizu podcasta, moramo istaknuti kako smo pogledali objave svih ovih branitelja pravovjerja unatrag nekoliko mjeseci. Ne zato da bismo pronašli dlaku u jajetu, ne da bismo ih farizejski ulovili na krivom koraku nego da vidimo kako su svoje prijatelje i vjernike o kojima brinu da ih ne zaludi ovaj “sporni” podcast, upozorili na opasnost od Rodne teorije koju namjeravaju uvesti u program katoličkih fakulteta, za što se zalaže čak i jedan ordinarij.
Zanimalo nas je koliko ih je uznemirila činjenica što je petoro katoličkih profesora 24 puta propustili pogledati materijale sa sjednica raznih tijela u obrazovnim institucijama u kojima sudjeluju te su 8 puta digli ruke za pokretanje Rodnih studija na Zagrebačkom sveučilištu.
Potražili smo tako što hrabri pater Ike, hrvatski branitelj, ima za reći o rodnoj teoriji na katoličkim fakultetima, a što tužni đakon Mario o podršci Rodnim studijima. Ispitali smo i što je popularni vlč. Ivan Stjepan Horvat, koji redovito reagira na aktualnosti, rekao svojim pratiteljima o rodnoj ideologiji povodom spomenutih afera.
Reakcija nije bilo, a razlozi za to su dvojaki. Da bi se javno istupilo protiv izdaje Kristova nauka unutar vlastitih redova i to još od strane visokopozicioniranih pripadnika klera prije svega treba biti hrabar.
A treba se i iskreno protiviti takvim kretanjima. Homoseksualni lobi unutar Crkve i među njenim istaknutim pojedincima mnogo je snažniji nego što bi se to, nepoznavajući situaciju, moglo pomisliti.
Taj lobi nije oprostio voditelju podcasta Evanđelje dana iz Međugorja javno poticanje na istraživanje afere o Rodnim studijima i molitve za čistoću u našoj Crkvi.
Upravo taj poticaj bio je razlog zbog kojeg se i naš portal pozabavio ovom temom, a uskoro nakon naših tekstova stigao je na Veliku Gospu intervju monsinjora Kutleše u kojem zagrebački nadbiskup ističe neprihvatljivost rodne ideologije. Kad smo započeli istraživanja i objavili prve tekstove o ovoj temi, javio nam se određeni broj laika i svećenika koji su nam iznijeli neka vrlo zanimljiva saznanja o stvarnom broju uključenih svećenika u “rodna kretanja”.
Neki od njih aktivno su se uključili u misiju gušenja podrške “Evanđelju dana”. Dio njih to radi javno, a dio skriveno od očiju javnosti.
Osveta je to za uzastopno upozoravanje (u Evanđelju dana) kako se naša Crkva nalazi pod napadom tzv. gay aktivizma lažnih kršćana. Bit će zanimljivo promatrati kako će se situacija po pitanju njihovog aktivizma protiv Evanđelja dana iz Međugorja, ali i općenito dalje razvijati. Ovom ćemo se temom i njenim akterima više baviti nakon što nam svojim aktivnostima daju još malo materijala.
Covid fanatizam
Još jedan razlog zbog kojih se Evanđelje dana našlo na tapetu kritičara jest jasna kritika covid narativa i ukazivanje na duhovnu pozadinu covid terora kojem smo svi bili izloženi.
U sklopu Evanđelja dana iz Međugorja slušatelji su mogli pratiti i gostovanje prof. dr. sc. Tomislava Domazeta Loše koji je u jednosatnom izlaganju dao najbolji osvrt na pandemiju Covida koji se do sada mogao čuti. Doktor Lošo je vrlo konkretno govorio o opasnostima cijepljenja mRNA pripravcima.
Dio Evanđelja dana iz Međugorja s izlaganjem doktora Loše objavio je Marin Miletić na svom telegram kanalu. Ovaj saborski zastupnik inače je objavio i video s podrškom podcastu.
Napomenimo samo kako je, osim od Miletića, javna podrška Evanđelju dana stigla još i s portala Vjera.hr.
Budući da je jedan od pokretača hajke na podcast pater Stjepan Ivan tijekom pandemije zagovarao testiranje pripravaka protiv Covida na djeci vrlo izvjesno se i sam cijepio i zasigurno nije sa simpatijama gledao na stavove koji su se o pandemiji mogli čuti u Evanđelju dana.
Podjednako neugodnu reakciju na svoju objavu kao i sada, pater Stjepan Ivan doživio je kad je svojedobno branio Alemku Marković i njezinu izjavu kako se na nečijoj djeci moraju testirati cjepiva. Pravo pitanje je koliko je roditelja pod utjecajem ovog svećenika cijepilo opasnim mRNA pripravkom svoje dijete i tako mu ugrozilo zdravlje?
Pitanje je i kako netko tko je počinio ovakvu kardinalnu pogrešku može živjeti s tim saznanjem, a bez da se za nju javno pokaje, osobito nakon što su brojni znanstveni radovi potvrdili moguće ozbiljne posljedice po zdravlje pa čak i život cijepljene djece?
Kako takva osoba može razlučiti duhovne stvarnosti pa tako i ovu oko Evanđelja dana iz Međugorja?
Važno je napomenuti da se u procesu proizvodnje ovih pripravaka koristio organski materijal dobiven iz stanica pobačenih beba, ali ona nije smetala ni njemu ni pateru Iki, a vjerojatno ni ostalima. Kako je Papino povjerenstvo dalo preporuku za uporabu ovih pripravaka moramo napomenuti kako prijašnja odluka Kongregacije za nauk vjere nije bila na tom tragu. Te kako odluka povjerenstva nije ni Papina ex catedra odluka i kako se po zdravoj logici ovdje radilo o pogrješci.
Da biste lakše razumjeli o čemu se radi pozivamo vas da pogledate kratki video:
U svakom slučaju, pateru Stjepanu Ivanu Horvatu nije lako prihvatiti Lošine teze jer to znači prihvatiti saznanje da u sebi nosiš otrov koji se može aktivirati u bilo kojem trenutku.
Lakše je uvjeravati sam sebe kako Lošo priča gluposti i kako je ovaj međunarodno priznati znanstvenik ustvari samo teoretičar zavjere, a njegov objavljeni znanstveni rad na tu temu obična budalaština.
Zanimljivo je kako zagovaratelji cijepljenja protiv Covida uživaju gotovo bezrezervnu podršku zagovaratelja “istospolne ljubavi”, a kako se ta povezanost manifestirala u vrijeme pandemije.
Zanimljivo je i kako je fra Mario Knezović, istaknuti protivnik cijepljenja protiv Covida, koji se nije libio svoje stavove javno zastupati tijekom pandemije također podržao patera Stjepana Ivana Horvata. Istini za volju, ta se podrška sastoji u jednom lajku objave, ali nije prošla nezapaženo.
Kako to da jedan od najžešćih protivnika cijepljenja podržava kolegu koji se javno zalagao za cijepljenje djece? Ne bi li oni trebali biti na suprotnim stranama?
Dodatno čuđenje izaziva činjenica da je fra Mario Knezović autor recenzije knjige “Isus lider” koju je napisao voditelj podcasta Evanđelje dana iz Međugorja.
Ova dvojica vjernika, obojica intelektualci i protivnici cijepljenja protiv Covida očito su već surađivala. Je li fra Mario kontaktirao voditelja, ukazao mu na moguće pogrješke koje radi? Sumnjamo, jer bismo u tom slučaju umjesto lajka na objavu patera Stjepana Ivana Horvata svjedočili nekakvom videozapisu s objašnjenjem i ukazivanjem na propuste u podcastu.
Možda se radi o ljubomori zbog velikog i neočekivanog uspjeha jednog laika, a možda je razlog njegove podrške kritici Evanđelja dana iz Međugorja druge prirode. Naime iz dva različita izvora primili smo informaciju kako je fra Mario Knezović navodno vinovnik jedne afere koju ćemo uskoro obraditi u zasebnom tekstu.
Što je ustvari podcast “Evanđelje dana iz Međugorja”?
Podcast Evanđelje dana iz Međugorja emitira se od 1. siječnja 2024. godine na Youtube kanalu Ora et labora. Voditelj je u početnim objavama tumačio svetopisamske tekstove za taj dan, a pratilo ga je nekoliko stotina ljudi da bi taj broj nakon šest mjeseci narastao na više tisuća.
Međutim, sve se promijenilo kad je voditelj podcasta 30. lipnja ove godine pozvao sve vjernike na veliku tridesettrodnevnicu Krvi Kristove za tri nakane: najprije za svoje obitelji potom za Domovinu to jest za sve njene političke čelnike odnosno izvršnu, zakonodavnu i sudsku vlast i na kraju za našu Crkvu, za sve biskupe, svećenike, redovnike i redovnice. U sadržaj podcasta tada je uvršteno i sat vremena molitvenog programa.
Tridesettrodnevnica je uključivala svakodnevnu molitvu Krunice pobjede Krvi Kristove, Litanije Krvi Kristove, svakodnevnu misu i razmatranje misnih čitanja dana, minimalno jednu ispovijed tijekom trajanja tridesettrodnevnice i obavezni post srijedom i petkom, na što poziva i Gospa u Međugorju.
Tu objavu od 3. lipnja, nakon što je prethodne gledalo svega par tisuća, pogledalo je čak 69 tisuća ljudi. Idućih dana broj redovitih pratitelja ustalio se između 20 i 30 tisuća.
Entuzijazam i uvjerljivost voditelja, poziv na aktivno prakticiranje vjere u svim segmentima ljudskih aktivnosti, poticaj na postove i molitvu za nakane koje pogađaju interese velikog broja vjernika rezultirali su pozivanjem ostalih članova obitelji, prijatelja i poznanika da se pridruže. Objave su se dijelile u grupama, i na profilima društvenih mreža i priča se zakotrljala.
I to kakva priča! Preciznije bi bilo reći, izrodio se duhovni pokret bez presedana u novijoj povijesti našeg naroda. Pedeset tisuća ljudi svakodnevno je molilo za zajedničke ciljeve. Ako onda tome pridodamo još 10 tisuća onih koji su sudjelovali u 40 odnevnom postu – takav pokret jednostavno nije mogao proći bez učinka. Situacija i u narodu i u političkom životu i u životu Crkve počela se razrješavati.
Broj molitelja u inicijativi 40 dana za život značajno se povećao, povećao se i broj molitelja na trgovima baš kao i posjećenost svetih misa.
Evanđelje Dana iz Međugorja prolazi hrvatskim narodom kao mač oštrice Duha Svetoga . S jedne strane ostaju oni koji prihvaćaju aktivniji duhovni život, darove Duha Svetoga i spremnost na dramatične događaje koji će uslijediti, a s druge strane se grupiraju vjernici koji zbog straha, grijeha ili mlakosti odbacuju inicijative koje Evanđelje dana iz Međugorja donosi i svojim postupcima sve više počinju ličiti na pripadnike woke kulture. Kao da ih vodi isti duh.
Ismijavaju sudionike postova i molitava, rugaju se voditelju, tolerantni su prema grijehu i ukalupljuju se u mlakost. Voditelja podcasta nazivaju guruom, a sudionike ovcama. Kao da je nakon pandemije Covida upravo pojava ovog pokreta (jer ne može se drugačije nazvati skupinu od 50-ak tisuća ljudi) iduća velika razdjelnica koja odvaja jarce od ovaca.
Osobno iskustvo praćenja podcasta Evanđelje dana iz Međugorja
S početkom te tridesetrodnevnice i ja sam se osobno uključio u ovaj duhovni projekt. Prije nikada nisam mogao postiti. Kiselina u želucu i glavobolja koje su pratile svaki moj pokušaj posta odbijale su me od takvih ideja.
Ali ovaj put, osjetio sam da moram pokušati. Unutarnji poriv i osjećaj zajedništva s tolikim drugim vjernicima na istom putu probudile su mi vjeru i donio sam odluku – idem u petodnevni post na kojeg su bili pozvani oni koji upravo taj unutarnji poriv osjećaju, koji su takav poticaj dobili na svetoj misi, tijekom moljenja krunice, pred Presvetim ili prilikom kršćanske meditacije odnosno kontemplacije.
Nagovor voditelja i primjeri iz povijesti izraelskog naroda, opisani u Starom zavjetu, koji je u prijelomnim trenutcima zajednički postio i molio pripomogao je tome. Odjednom sam mogao postiti bez problema. Zadovoljstvo što sam pobijedio samog sebe donosilo je još više želje i odlučnosti da aktivnije krenem za Kristom.
Supruga i ja počeli smo zajednički moliti, ona je krenula na svakodnevnu misu na koju sam je bezuspješno pozivao već nekoliko godina. Počeli smo se više uvažavati. Osjećali smo kako to što radimo koristi i nama i našoj široj obitelji. Bio sam sretan što opet činim nešto što nadilazi moje osobne interese. Ispunjavala me spoznaja da radim nešto korisno za našu Domovinu i našu Crkvu.
Nekoliko prijatelja prihvatilo je moj poziv i priključulo se. Zabrinutost zbog trenutka u kojem se nalazi naša civilizacija, koju osjećam od kad je uveden prvi lockdown u našoj zemlji, zamijenio je optimizam da ipak mogu i aktivno nešto učiniti po tom pitanju i ne radi se samo o optimizmu! Vratila mi se i vjera.
Spoznao sam da puno više ljudi razmišlja na isti način kao i ja. I spremno je angažirati se. Taj je osjećaj bio vrlo sličan onom devedesetih godina prošlog stoljeća kad se osjećalo da dolazi vrijeme nevolje, ali istovremeno se uzdizala motiviranost da se izborimo za svoju slobodu i samostalnost domovine. Ondašnji odlazak na ratište ovaj put zamijenio je ulazak u duhovni boj. U svakodnevnu molitvu, mrtvljenje, post za moju obitelj, za moj narod, za moju crkvu. I u tome nisam sam.
Pedeset dana molitve i posta
Nakon tridesetrodnevnice uskoro kreće nova inicijativa na Evanđelju dana, radi se o pedeset dana molitve i posta. Voditelj poziva i na 40 odnevni post one koji osjećaju da ih na to i Gospodin poziva. Bolesne potiče da ne poste nego svoju bolest prikazuju za nakane za koje zdravi poste. Sukladno danu trajanja akcije raste i broj pratitelja.
Tako nakon što je tridesetrodnevnicu pratilo tridesetak tisuća ljudi, s pedeset dana molitve i posta taj je broj narastao na pedesetak tisuća. Desetak tisuća ljudi posti. Osobno sam odlučio prihvatiti izazov i odvažiti se na taj 40 dnevni post. Pored zajedničke nakane za obraćenje političkog vodstva i uključivanje novih političara koji će donositi zakone sukladne s Božjim i osobne nakane molim i postim i za ovaj svoj posao i portal na kojem radim i kojeg upravo čitate.
Rezultati nisu izostali. Cijeli post koji je završio u petak 18.listopada prošao je bez ikakvih problema.
Ozdravljenja i povratak iseljeništva
Gledam u komentarima ispod objava tisuće svjedočanstava. Među njima i svjedočanstva ljudi koji su tijekom molitve ozdravili. Na stotine takvih svjedočanstava dolazilo je najprije u komentarima ispod objava na Facebooku da bi voditelj kasnije objavio e-mail na koji se iste mogu slati. Voditelj prenosi slušateljima kako su mnoga među njima dokumentirana.
Njih četrdesetak koja datiraju još iz vremena tridesetrodnevnice nedavno je objavljeno na Facebook stranici Ora et Labora, a mogu se pogledati ovdje.
Očekujemo da će uskoro biti objavljena i druga svjedočanstva, a uvjereni smo kako će to biti i jako koristan materijal za pokretanje postupka za beatifikaciju omiljenog fra Slavka Barbarića po čijem se zagovoru molilo za ozdravljenja.
Optimizam se još više budio, a naši ljudi koji žive i rade u inozemstvu su se počeli odazivati na stalne pozive voditelja na povratak u Domovinu. Uskoro je objavljen i e-mail na kojem su prikupljaju svjedočanstva povratnika pa i taj izvještaj s nestrpljenjem očekujemo.
Duhovno buđenje
Osim svjedočanstava, ljudi su u komentarima postavljali i mnoga pitanja vezana uz svoje životne i duhovne situacije. Voditelj nije želio odgovarati na njih. Sve ih je upućivao da se jave svojim svećenicima. Da njih pitaju. I tu se pojavljuju prvi problemi za mnoge tužne, zabrinute i ostale svećenike iz ove naše priče.
Što će svom župljaninu reći o postu kad sami ne poste? Kako će ih uputiti u darove Duha Svetoga kad u njih vjeruju samo deklarativno, kad nemaju iskustvo susreta sa Živim Bogom? Kad ne znaju što je to pomazanje Duha Svetoga? Odjednom njihovo stado ima mnoga pitanja, želi razgovarati o duhovnim stvarnostima.
Svaki odgovor kojeg su dobili kroz Evanđelje dana otvorio je niz novih pitanja. Pastva je žedna Boga, Boga živoga. Kako će sad pater Stjepan Ivan (i njegovi podržavatelji svećenici) odgovoriti mnogima koji ga pitaju, kako sam kaže, o Evanđelju dana iz Međugorja kad mu takve duhovne prakse nisu poznate, a nema vremena ulaziti u njih jer treba povećavati svoj “reach” i broj pratitelja na Facebooku?
Nezgodno je priznati da ne zna baš mnogo o tome i možda ih uputiti nekom kolegi koji je u materiju upućeniji od njega.
Proroštva
Velika zamjerka podcastu ide i zbog onog što posebno plijeni pažnju vjernika i daje im snažan dodatni poticaj, a to su proroštva koja Gospodin daje voditeljima ove svojevrsne duhovne obnove, a koja se ostvaruju nakon što te najavljene milosti kroz post i molitvu budu izmoljene. Proroštva su oduvijek bila kamen spoticanja.
Prostor je to u kojem lako može doći do manipulacija, iskorištavanja i kod njih uvijek valja uzimati rezervu. Na takav stav poziva i voditelj koji poslije svake karizmatske molitve u kojoj dobiva proroštva poziva slušatelje da ih obavezno provjeravaju.
Protivnici Evanđelja dana reći će kako se ovdje radi o lažnim prorocima, ali “ako laže koza, ne laže rog” kako kaže narodna poslovica. Na YouTube kanalu Ora et labora nalaze se svi do sad snimljeni podcasti.
U njima su izrečena proroštva koja su se nekoliko dana kasnije i obistinila. Potresi na Veliku Gospu kad je na desetak lokacija protresena Hrvatska najavljeni su nekoliko dana ranije. Najavljeni su i potresi u političkom životu Hrvatske pa je uskoro uslijedila podjela Domovinskog pokreta. Najavljeno je i veliko čišćenje u našoj Crkvi pa je uslijedilo raspetljavanje afere Rodni studiji.
I uvijek se to događalo usred molitvi baš za te nakane. S obzirom na delikatnost, ali i važnost ove teme ona zaslužuje poseban tekst s preciznim datumima događaja kao i datumima objavljivanja proroštava te, radi lakšeg snalaženja i preciznog mjesta u određenom podcastu na kojem se navedeno spominje.
Nihil obstat
Svakako najznačajniji događaj koji se zbio tijekom molitvene akcije 50 dana molitve i posta, a i od kad je podcast pokrenut, je status nihil obstat kojeg je Međugorje dobilo od Dikasterija za nauk vjere točno usred “Pedeset dana molitve i posta”.
Ne ulazeći sada uopće u rasprave je li nihil obstat potvrda Međugorja ili samo njegova djelomična potvrda, je li moglo i trebalo bolje i slično, ovdje ćemo se zadržati na važnosti ovog događaja koju ima za sve vjernike koji su u Međugorju doživjeli obraćenje, ozdravljenje ili produbljenje svoje vjere.
Činjenica da je, nakon što je međugorska ukazanja uspoređivao s poštom, papa Franjo odnosno Dikasterij za nauk vjere objavio kako “Duh Sveti u Međugorju plodonosno djeluje za dobro vjernika i da se poziva cijeniti i širiti pastoralnu vrijednost ovog duhovnog prijedloga”, već je veliko čudo. Malo tko je to očekivao.
Međugorski fenomen dobio je dozvolu, a ta dozvola unaprijedit će u prvom redu obraćenja i duhovni rast u Crkvi općenito. Svi mi, koji smo u Međugorju doživjeli Majčinu blizinu to dobro razumijemo. Veći broj dolazaka značit će i više plodova, a jednako tako značit će i gospodarski rast za međugorski kraj, ali i za cijelu Bosnu i Hercegovinu.
Već sad stižu vijesti kako su kapaciteti u Međugorju popunjeniji i za 30 posto u odnosu na one prije “nihil obstat”. I sve se ovo dogodilo usred molitvene akcije u kojoj je 50 tisuća ljudi svakodnevno molilo krunicu i druge molitve, a deset tisuća postilo. I uz sve to, središte ovog molitvenog pokreta baš je u Međugorju.
Hrvatski hodočasnici kojima je Nebeska Majka došla u pohode na područje u kojem žive njihovi sunarodnjaci u susjednoj im državi i kojima 43 godine upućuje poruke nade i mira i priprema ih za nadolazeće događaje postom izmolili su milost da joj sada mogu dolaziti u još većem broju (i oni i pripadnici svih drugih naroda).
Upravo ta činjenica treba biti razlogom našeg zadovoljstva. Isto tako, vjerovanje da je Gospa odabrala baš hrvatski narod da bude “stado malo” koje će proslavljati Ime Gospodnje u svijetu potvrđuje činjenica kako je naša Domovina svoju neovisnost proglasila točno na desetu godišnjicu ukazanja u Međugorju.
Voditelji podcasta Evanđelje dana iz Međugorja
Zanimljivo je da je jedina stalna suradnica voditelju ovog podcasta upravo njegova supruga, majka sedmero djece. Njih dvoje zajednički mole. Zajednički su u duhovnom projektu zahvaljujući kojem su stotine ljudi, a možda je riječ i o tisućama, no to ćemo saznati kad, kako su više puta rekli u podcastu, stignu sortirati svu pristiglu dokumentaciju, ozdravilo, tisuće (u kojih i sebe ubrajam) unaprijedilo svoj odnos u braku, deseci tisuća produbilo svoju vjeru.
Voditelj je doktor ekonomskih znanosti iz područja poduzetništva i bacc. teologije., uspješan poslovni čovjek, vlasnik tvrtke koja kroz suradnju s poslovnim subjektima u Hrvatskoj i BIH ostvaruje prihode za svoju obitelj, a iz izvora bliskih Crkvi saznali smo da čak više od 30 % svoje dobiti izdvajaju za Crkvu. Osim financijskih sredstava, ovaj bračni par odlučio je dati i dio svog vremena kao zahvalu Gospodinu za sve milosti koje im daje u njihovom privatnom životu i poslu.
Sigurno ste primijetili i kako nigdje u tekstu ne spominjemo ime voditelja podcasta. Razlog je taj što je to bila njegova želja i molba svim slušateljima podcasta. U više je navrata tražio da se njega ne spominje jer on i nije važan, važan je samo Gospodin koji cijeli projekt i vodi. Samo On zaslužuje hvalu i slavu, kako je u podcastu mnogo puta ponovio.
Treba istaknuti i kako je ovo jedini katolički podcast u kojem voditelje ne vidimo na ekranu. Umjesto svojih lica voditelj i njegova supruga prednost su dali slici Kraljice Mira, Krvi Kristovoj (monstranca iz Ludbrega) i Božjoj Riječi za taj dan.
Što nam je svima činiti?
I za kraj, svi spomenuti i nespomenuti svećenici iz ove priče su nam bez obzira na njihove slabosti dragocjeni. Narod treba dobre poštene i hrabre svećenike u koje se i oni koji su se na bilo koji način ogriješili sigurno mogu ubrojati ako prije toga pogledaju sebi u oči pa nakon toga stanu pred Gospodina, naprave iskreni i dubinski ispit savjesti i temeljito se ispovjede, ako se odreknu krivih stavova za koje su ze zalagali (osobito tijekom pandemije) i šutnje o gay aktivizmu i tako nanosili štetu vjerničkom narodu koji ih je slijedio.
Onda se i sami mogu uspješno pridružiti idućoj duhovnoj inicijativi na Evanđelju dana ili nekoj drugoj, kako ih Duh potakne, te tako pomagati spasenju duša, bit će to dobro za naš narod, našu crkvu, a najviše njih same.
A Evanđelje dana iz Međugorja zasigurno nastavlja s radom, s nestrpljenjem se očekuje iduća molitvena akcija. Sukladno najavama, slijedi i objavljivanje svjedočanstava o ozdravljenjima, povratnicima i proroštvima, a za kraj ovog teksta upućujem i poziv voditelju da se barem na ovaj način odazove pozivu na intervju kad već to ne čini putem poruka koje prima na svojim društvenim mrežama.