Ponedjeljak, 1. srpnja 2024.

Ne pitaj što Domovina može učiniti za tebe, nego što ti možeš učiniti za Domovinu

Katolički prosvjetni radnici: U seksualnom obrazovanju CESI-ja se krije rodna ideologija

Foto:Narod.hr

 

Hrvatsko katoličko društvo prosvjetnih djelatnika objavilo je Izjavu vezanu uz pokušaj uvođenja tzv. sveobuhvatnog seksualnog obrazovanja Centra za edukaciju, obrazovanje i istraživanje (CESI) kao obveznog predmeta u zagrebačke škole. U izjavi upozoravaju da je navedeni program neprihvatljiv i štetan te da se u njemu krije promicanje promiskuiteta, pobačaja i rodne ideologije, piše Narod.hr.

“Kao nastavnici, odgajatelji i roditelji,

skrećemo pozornost javnosti na to da je tzv. “sveobuhvatno seksualno obrazovanje” (SSE) koje nedavnom kampanjom promiče feministička udruga CESI, želeći ga uvesti u zagrebačke škole, neprihvatljivo i štetno. Programi pod tim nazivom isprva su se temeljili na biologiji, sprječavanju spolno-prenosivih bolesti i neplaniranih trudnoća te učenju o kontracepciji, a u novije vrijeme pozivanjem na „reproduktivna prava“, što je eufemizam za promicanje seksualnog užitka kao jedine svrhe spolnosti, a u skladu s time i promiskuiteta, pobačaja i rodne ideologije.

Seksualizacija djece je dokazano štetna

Tendencija je uvođenje programa sve ranije (čak u trećoj godini života djeteta!), uz sve eksplicitnije sadržaje, što je dodatna seksualizacija djece, koja je dokazano štetna. Na istom su tragu programi udruge STATUS M koja želi „podučavati“ djecu vrtićke dobi feminističkim i LGBT-temama.

Prema službenome odgovoru Grada Zagreba, kako stoji u medijima, na jednoj od lokacija zagrebačkoga centra promotivni su CESI-jevi plakati postavljeni a da Grad za to nije zaprimio zahtjev niti izdao bilo kakvo odobrenje, pa se postavlja pitanje tko je i prema kojim kriterijima odobrio lijepljenje plakata.

Program sugerira da bi o spolnosti djecu i mlade trebali poučavati nastavnici, dok se roditelji uopće ne spominju. Pozivamo sugrađane da prouče konkretne kurikule dotičnoga SSE-a koji u RH od 2021. postoje kao pilot-projekt, a dulje i u drugim zemljama, njihove stvarne posljedice i studije koje ih kritički raščlanjuju.

Osim što ne postižu pozitivne učinke zaštite zdravlja mladih, takvi programi uopće ne povezuju spolnost s moralnim vrijednostima poput ljubavi i vjernosti te društvenim vrijednostima roditeljstva, braka i obitelji, svrstavajući potonje u kategoriju stereotipa. Budući da inzistiraju na užitku i pravu na užitak, svodeći tako spolnost na jednu dimenziju, takvi se program ne mogu nazvati sveobuhvatnima.

Program za koji se zalaže CESI nije u skladu s vrijednostima većine građana

Program za koji se zalaže CESI nije u skladu s vrijednostima većine građana, a iskustvo zemalja koji slične programe provode desetljećima (primjerice, Velika Britanija i Njemačka) jasno je pokazalo da su doprinijeli porastu rizičnog i neodgovornog ponašanja, maloljetničkih trudnoća, pobačaja te nezadovoljstva životom među mladima i demografskom kolapsu društva, a u posljednjih desetak godina eklatantnom porastu mladih koji izvještavaju o problemu rodne disforije te ih se upućuje u “tranziciju”, zbog čega je niz europskih zemalja poput Velike Britanije, Švedske i Francuske nedavno zabranilo ili strogo ograničilo hormonalne i kirurške zahvate za maloljetnike u svrhu promjene spola.

Slažemo se da mladi trebaju učiti o spolnosti, ali na cjeloviti način, u skladu s vrijednostima njihovih roditelja koji su prema Ustavu dužni odgajati, uzdržavati i školovati djecu te imaju pravo i slobodu samostalno odlučivati o njihovu odgoju.

Zalažemo se za cjelovit pristup spolnosti koja uključuje tjelesnu, psihološku, socijalnu i duhovnu dimenziju osobe te ne skriva činjenicu da je ona prirodno usmjerena na ostvarivanje međuljudskih odnosa i rađanje novog života. Programi koji svode spolnost na konzumizam i sredstvo isključivo užitka, iskrivljuju stvarnost u njezinu narcističku karikaturu.

Nasuprot tomu, biloška je činjenica da je spolni nagon jedini nagon koji nije usmjeren na preživljavanje pojedinca, nego na odnos s drugom osobom i stvaranje nove osobe.

Čovjek istinsko ispunjenje postiže dobrim međuljudskim odnosima

Psihološka je činjenica da su najdublje ljudske potrebe potreba za ljubavlju i pripadanjem te da čovjek istinsko ispunjenje postiže dobrim međuljudskim odnosima, u kojima daje i prima. Prouči li se povijest ideja koje su oblikovale SEE-programe na Zapadu, jasno je da oni počivaju na pretpostavci da će oslobođenje spolnosti od moralnih normi (čemu pripada ukidanje opreke žensko/muško, ukidanje braka i obitelji) dovesti do posvemašnjeg socioekonomskog oslobođenja čovjeka, što se nije dogodilo i ne odgađa se, nego se rađaju nove totalitarne tendencije preodgoja ljudi.

Iako međunarodne institucije poput UNESCO-a promiču SSE kao učinkovit program koji treba uvesti širom svijeta (UNESCO, 2009, 2018), pogled na UNESCO-ve smjernice otkriva njihovu ideologiziranost, a neovisne studije neučinkovitost. Primjerice, prema smjernicama iz 2018. među ciljevima je učenja za djecu od 5 do 8 godina definiranje biološkoga spola i roda, razgovor o osjećajima spram vlastitoga spola i roda te usađivanje djeci ideje da „svi ljudi mogu podizati djecu“.

U dobi od 9 do 12 godina iznose se detalji o postizanju seksualnog zadovoljstva i o „sigurnom“ pobačaju, a u višoj dobnoj skupini na red dolazi seksualna orijentacija, rodni identitet i učenje partnerske komunikacije „u svrhu primanja i pružanja seksualnog zadovoljstva“, dok se u završnim godinama adolescencije govori o rodnim stereotipima i prefiksalnim tvorenicama riječi fobija. Pritom je spolna uzdržljivost (apstinencija, odgađanje spolnog odnosa) prikazana iskrivljujuće negativno, kao nešto „što se temelji na strahu, kontroli, sramu i osjećaju krivnje“.

Posumnjavši u utemeljenost tvrdnji o učinkovitosti programa koji primjenjuju ove smjernice, neovisni američki Institut za istraživanje i evaluaciju proveo je 2019. globalno istraživanje kako bi se utvrdila stvarna učinkovitost različitih preventivnih programa SSE-a. Istraživači su pronašli da „među 103 međunarodnih studija školskih SSE-kurikula (60 u SAD-u i 43 izvan SAD-a), samo ih je šest dokazalo učinkovitost. Samo je jednu od šest studija provela neovisna evaluacijska ustanova (a ne autori programa) a rezultati još nisu ponovljeni.

Istovremeno, šesnaest studija navodi štetne učinke CSE-a odnosno porast rizičnoga spolnog ponašanja adolescenata“ (Weed i Ericksen, 2019). Autori studije zaključili su da „permisivan i eksplicitan sadržaj mnogih CSE-kurikula izaziva zabrinutost glede prihvatljivosti a slabe definicije `učinkovitosti` korištena u mnogim istraživanjima CSE-a izazivaju ozbiljna pitanja o njezinom stvarnom učinku“. S druge strane, Goldfarb-Liebermanova studija iz 2021., koja promiče SSE, obilježena je eklatantnim metodološkim nedostatcima i sukobom interesa samih autora.

Manjinske udruge nemaju monopol na mišljenje

Kako će tko živjeti svoju spolnost ovisi o sustavu vrijednosti i stvar je izbora. Definitivno, posvemašnja permisivnost na području spolnosti nije pokazala dobre rezultate ni na osobnoj ni na društvenoj razini. U demokratskom društvu ili mora postojati više programa kvalitetnoga spolnoga obrazovanja i odgoja, sukladnih odgojnim vrijednostima roditelja, ili treba potpuno izbaciti ideološke koncepte iz školskog govora o spolnosti, kao što je nedavno učinila američka savezna država Florida.

Iako trenutno vladajuća stranka u Gradu Zagrebu podržava udruge poput CESI, poručujemo im da djeca i mladi nisu vlasništvo tih udruga niti je to grad Zagreb. Manjinske udruge nemaju monopol na mišljenje niti pravo ulaženja u odgojno-obrazovni sustav koji pripada učenicima i roditeljima, a pogotovo nemaju pravo nametanja ideologiziranih te za djecu i mlade štetnih programa poreznim i prireznim obveznicima čijim su novcem financirani i obnašatelji gradske vlasti i (nerijetko) nevladine organizacije.

Tražimo poštivanje prava roditelja na odabir odgoja svoje djece, kvalitetne programe spolnoga odgoja te pravo djece na djetinjstvo i postupan razvoj osobnosti, u skladu s biološkim i psihološkim datostima.”

CESI

CESI (Centar za edukaciju, obrazovanje i istraživanje) nedavno je pokrenuo kampanju da bi upozorio Grad Zagreb na uvođenje sveobuhvatnog seksualnog obrazovanja u škole kojima je Grad osnivač. S tom su svrhom Zagreb oblijepili plakatima s natpisima: “Mladi uče o seksualnosti, pitanje je od koga”. “Svećenik ili nastavnik”. “Ulica ili učitelj”. “Na greškama ili na nastavi”. “Na predavanju ili na tulumu”.

Biologija postala ideologija?

Bilo koja kampanja oko spolnog odgoja mora se temeljiti na biologiji, znanosti i nenametanju vrijednosnog sustava. No, kampanja CESI to evidentno nije.

“Kampanja #Zaštošutimo 3.0 pokrenuta je s ciljem uvođenja sveobuhvatne seksualne edukacije (SSE) u zagrebačke škole”, stoji na stranici CESI.

Dodaju da im je namjera potaknuti Grad Zagreb da se obaveže na uvođenje ovakvog oblika obrazovanja. Žele i osigurati podršku javnosti, posebno roditelja i nastavnika za uvođenje sveobuhvatne seksualne edukacije.

“Svjetska iskustva pokazuju da je najučinkovitija školska seksualna edukacija i to posebna vrsta programa koju zovemo sveobuhvatno seksualno obrazovanje”, kažu.

Dodaju da se radi o programima “koji zagovaraju pozitivan pristup seksualnosti, ljudska prava i rodnu ravnopravnost i koji kod mladih razvijaju poštovanje drugih/drugačijih (seks. orijentacija, rodni identitet), usvajanje interpersonalnih vještina (npr. komunikacijskih) i odgovorno ponašanje”.

Iz navedenoga je u potpunosti razvidno da je riječ o opetovanom guranju rodno-ideoloških sadržaja u odgojno-obrazovne ustanove.

Višegodišnji pokušaji ‘guranja’ ideoloških sadržaja u odgojno-obrazovne ustanove

Iz CESI navode da su imali brojne neuspješne pokušaje uvođenja SSE na nacionalnoj razini.

Stoga su, dodaju, krajem 2022. godine “zajedno sa organizacijama civilnog društva i stručnjakinjama koje se bave ovom temom podnijele Gradu Zagrebu Prijedlog uvođenja pilot programa SSE kao izvannastavne aktivnosti u zagrebačke osnovne i srednje škole”.

Pojašnjavaju da je prijedlog sadržavao “razrađene smjernice i korake u procesu uvođenja sveobuhvatne seksualne edukacije, po uzoru na uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja”.

Najnovije

Osijek: 30. godišnjica početka blokade međunarodnih vojnih snaga UN-a

Foto: Arhiva/HRT   U Osijeku se obilježava 30. godišnjica početka blokade međunarodnih vojnih snaga UN-a. Godine 1994. prognanici su, nezadovoljni neispunjenim obećanjima i čekanjem, odlučili blokirati...

Svečano obilježena 33. obljetnica 111. brigade ZNG-a Zmajevi

Foto:HRT   U Rijeci je svečano obilježena 33. obljetnica osnivanja 111. brigade Zbora narodne garde Zmajevi. U Aleji branitelja na gradskom groblju Drenova te na Mostu...

Nenad Bakić: ‘Potop Macrona je puno veći nego mediji prenose’

Nenad Bakić objavio je na svom facebook profilu kako je ''potop klauna Macrona puno veći nego mediji prenose''.   Bakićevu objavu prenosimo u cijelosti: ''Potop klauna Marcona...

32. obljetnica operacija ”Tigar”: Zauzimanje neprijateljskih utvrđenja na Ivanici i visovima iznad Župe dubrovačke

Foto:Kamenjar.com   Danas se obilježava 32. obljetnica operacije “Tigar” koja je poduzeta od 1. do 15. srpnja 1992. godine s namjerom potpune deblokade Dubrovnika i prisiljavanja...

Marine Le Pen pobijedila u prvom krugu francuskih parlamentarnih izbora

Foto:Screenshot   Stranka Nacionalno okupljanje (RN) Marine Le Pen pobijedila je u prvom krugu francuskih parlamentarnih izbora u nedjelju. Pokazale su to izlazne ankete. Ali, nepredvidivi...