Bivši predsjednik SDP-a, a sad predsjednik zagrebačke organizacije Socijaldemokrata, nastalih kao njihova frakcija, pozvao je danas zagrebačku vlast da ponovno produži trasu tramvajskih linija broj 5 i 7 do Dupca, ustvrdivši kako je njihovo skraćivanje ‘kažnjavanje građana na istoku Zagreba’.
Bernardić je rekao da na području naselja Dubrava i Sesvete živi oko 170.000 stanovnika, koji su se nekad vozili u Dubec linijom 5, a koja je sada skraćena do Maksimira, te linijom broj 7, skraćenom do Dubrave.
Zašto bi jedna gradska vlast koja je zelena, koja ne voli automobile, i kojoj je jedan od prioriteta bio razvoj gradskog javnog prometa, s naglaskom na tramvajsku mrežu, skraćivala tramvajske linije? Istina, tramvaja i vozača kronično nedostaje, no upravo je to bio jedan od osnovnih prigovora Bandiću od strane Tomaševića: Da nije napravio dovoljno na gradnji novih tramvajskih linija i razvoju tramvajske mreže, kao i da “15 godina nije nabavio niti jedan novi tramvaj”, što ne samo da nije istina nego je velika većina tramvaja koji danas prometuju Zagrebom nabavljena unutar zadnjih 15 godina Bandićeve vladavine. Praktički svi novi “Đurini”.
Nakon osvajanja vlasti 2021. Tomašević se osvrnuo i na problem zagrebačkog prometa, požalivši se da na 800.000 Zagrepčana imamo čak 400.000 automobila (što inače ne odudara nimalo od europskog prosjeka). “Zagrebački javni prijevoz subvencioniran je u iznosu od 80%, kako bi cijena karte bila zaista niska, a za neke skupine ljudi, kao što su invalidi te umirovljenici, javni prijevoz je besplatan”, rekao je (naravno zanemarivši da je mrski Bandić uveo te besplatne karte za umirovljenike). Rekao je kako se nada promjeni trenda i većem korištenju javnoga prijevoza, za što je potrebno osigurati dobru infrastrukturu: “Dobra početna točka Zagreba je električni tramvaj, što je tradicionalan javni prijevoz. Naša je zadaća proširiti tramvajsku mrežu i rute, obnoviti tramvajsku flotu”, rekao je tada.
Kako vidimo, dvije godine kasnije novih tramvaja nema ni u planovima, a linije se skraćuju. Autobusi sve češće kasne, ponekad niti ne dođu – morate sačekati idući, ili onaj iza njega, i to sve bez obavijesti na panelu. No ispod radara prolazi još nešto: Tomaševićev je plan bio proširiti usluge ZET-a na okolne gradove u Županiji, od kojih su neki i ranije koristili njegove usluge, kako bi poboljšao prihode kroničnog gubitaša. No, nakon osvajanja vlasti stalno je Gorici dizao subvencije koje grad plaća ZET-u, pa je tako Gorica odlučila – odreći se ZET-ovih usluga, jer im drugi prijevoznici nude prijevoz na gradskim i prigradskim relacijama dvostruko jeftine od ZET-a, koji je svake godine te subvencije dizao u nebo, naročito otkad je Tomašević na vlasti. Ubuduće će, od sredine ove godine, javni prijevoz u Velikoj gorici biti – besplatan, a grad će proći jeftinije nego plaća ZET. Zašto ZET stalno diže cijene gradovima koji ga koriste? Pa, jer nema novca. Gomila gubitke. Na taj način ne samo da ne osvaja nove gradove, što je bio Tomaševićev plan, nego gubi i postojeće.
No zašto bi Tomašević “kažnjavao” građane Sesveta i Dubrave? Jednostavno, za njih ga nije briga – to nisu njegovi birači. Na zadnjim izborima, osim Brezovice, njegova stranka je najlošije prošla upravo u Sesvetama, te Gornjoj i Donjoj Dubravi. U Centru su osvajali i preko 50% glasova na lokalnim izborima za mjesne izbore, u Sesvetama su dobili – tek 21 posto. Istina, i s tim su bili pojedinačno najjači – ali kad znate da su “desne” opcije (Bandićeva stranka, HDZ, Most, Domovinski pokret) ukupno dobile 55 posto glasova, ne računajući manje nezavisne liste onda je jasno zašto Tomaševića Sesvete previše ne zanimaju. On je prošle izbore ionako dobio na vrhuncu anti-bandićevske kampanje, i teško da će takav uspjeh ikad ponoviti, naročito uzev u obzir dosadašnje rezultate vladanja gradom.
Ni u Dubravi nije puno bolje. Tamo su Možemo dobili 25 u Gornjoj, i 28 posto glasova u Donjoj. I tu su desne opcije zajedno osjetno jače od njih. Nije ni čudno, jer je Tomašević fokusiran na centar Zagreba i tamošnje birače.
Dakle, ZET očito propada, gubi novac na sve strane, gubi i izdašne milijunske subvencije iz Gorice, novih vozila nema, unatoč obećanjima – i negdje se mora rezati. A Tomašević reže – tamo gdje ionako baš ne glasaju previše za njega. No taj prezir prema rubnim dijelovima grada bi ga i te kako mogao koštati na idućim izborima.