Hrvatska radio televizija (HRT) još jednom je iznenadila one koji je plaćaju. U središnjem Dnevniku u nedjelju prikazali su anketu HRejtinga o Marku Perkoviću Thompsonu. Ista televizija koja je bez problema ugostila Lepu Brenu, koja je eter javne televizije iskoristila za reklamiranje svoje linije čarapa, propituje treba li Thompson biti nominiran za nagradu Porin.
Thompsonova pjesma “Ako ne znaš šta je bilo” nominirana je za nagradu Porin. Već neko vrijeme to se pitanje vuče po anketama mainstream medija. A sada je HRT, televizija koju financiraju gledatelji, to stavio kao glavnu temu u svoj središnji Dnevnik. Za to su, dakako, platili tvrtku Promocija plus, prenosi Narod.hr.
Velika podrška Thompsonu
Istraživanje je provedeno na uzorku od 1000 ispitanika, od 15.- do 18. veljače. Najveća pogreška iznosi +/- 3,53%, a pouzdanost je – 95%.
HRT možda nije dobio rezultate kakve je očekivao. Prema istraživanju, malo više od 51 posto ispitanih potpuno podržava nominaciju, njih gotovo 16 posto uglavnom podržava, indiferentnih je oko 13 i pol posto. Nešto više od 5 posto ispitanih uglavnom ne podržava tu nominaciju, a nikako ju ne podržava oko 9,5 posto.
HRT je u svojoj anketi pitao i zašto je Thompson nominiran. Nešto više od 27 posto ljudi smatra kako je Thompson pjevač i umjetnik i da zaslužuje nominaciju. Njih 23,3 posto smatra da svatko ima pravo biti nominiran, oko 18 posto smatra kako pjesma zaslužuje nominaciju, oko 10 posto ispitanih su ljubitelji njegove glazbe. To što je pjesma himna hrvatskih rukometaša – kao razlog podrške nominaciji navodi 5,7 posto ispitanih.
Među onima koji se protive nominaciji, njih 26,5 posto smatra da je Thompson previše politički angažiran. Da se uz Thompsona veže ustaška ideologija i ikonografija smatra njih 24,3 posto, a da se Porin treba “baviti glazbom, a da je oko Thompsona sve politika” – smatra njih 17,5.
Tako je javna televizija, financirana pretplatom, detaljno propitala lik i djelo pjevača čiji se koncert u Zagrebu nestrpljivo očekuje.
Brena i čarape na HRT-u
S druge strane, ista ta televizija nije pitala svoje gledatelje žele li financirati promociju Lepe Brene. Podsjetimo, u prosincu 2023. u emisiji Kod nas doma, povodom pet rasprodanih Arena svoje snahe Aleksandre Prijović, gostovala je Brena.
Prostor je tada iskoristila kako bi reklamira brend vlastitih čarapa iz kolekcije Lady Bee. Dok je Brena reklamirala svoju “revolucionarnu tehnologiju i priču” uz pomoć koje je (navodno) uspjela skinuti celulit, voditeljica Šulentić nije ju prekidala. Tako je srbijanska pjevačica dobila punih 15 minuta reklame na hrvatskoj javnoj televiziji.
HRT je zbog toga na kraju platio kaznu. Vijeće za elektroničke medije (VEM) izreklo je HRT-u prekršajni nalog od 13.270 eura (100.000) kuna te 1320 eura odgovornoj osobi zbog prikrivenog oglašavanja u emisiji “Kod nas doma”.
Foto:Screenshot