Petak, 11. travnja 2025.

Ne pitaj što Domovina može učiniti za tebe, nego što ti možeš učiniti za Domovinu

NEĆETE VJEROVATI POŠTO TELEKOMI PRODAJU VAŠE DUGOVE! (Ali morate platiti cijeli iznos, i kamata!)

Poznato je da tvrtke za naplatu dugova posluju tako da od banaka i telekoma otkupljuju nenaplative ili teško naplative dugove po cijeni osjetno nižoj od iznosa izvornog duga. S jedne strane, to je logično, jer se većina duga neće moći naplatiti. Ali koliko nižoj? Ugovori su poslovna tajna, zarada međutim nije: Tvrtke za otkup i naplatu dugovanja ostvaruju vrlo visoke margine profita, služeći se pri naplati prljavim trikovima koji su ne samo na granici zakona, nego često idu i preko njegovog ruba. Problem je što ne postoji nikakva zakonska regulativa, a od nadzora svi peru ruke: i FINA, i HNB, i vlada. Profit takvih tvrtki zavisi od njihove “domišljatosti” pri naplati, odnosno na metodama pritiska na dužnika. Čest je slučaj da dug ode u zastaru, no oni to prešute korisniku – pa ga svejedno naplate.

Poznato je da se dugovi ne prodaju “po komadu”, nego u kompletu – stotine ili tisuće takvih dugovanja prodaju se “u kompletu”. Od čitatelja smo dobili primjer jednog takvog ugovora – gdje je dug od dva i pol milijuna kuna prodan za sto tisuća kuna! Istina – ugovor je starijeg datuma, no kako je to tržište u međuvremenu procvjetalo, iznosi se vjerojatno ni danas previše ne razlikuju.

Dakle, za četiri posto izvorne vrijednosti duga! Uspije li tvrtka za naplatu potraživanja naplatiti samo četvrtinu tog duga, zaradila je preko pola milijuna kuna. Uspije li naplatiti polovicu, zaradila je preko milijun kuna.

Brojni su građani revoltirani ponašanjem agencija za naplatu potraživanja koje ih nazivaju do nekoliko puta dnevno, u neprikladno vrijeme ili ih osobno uznemiravaju čestim posjetama ili raspitivanjem o njima kod prijatelja i rodbine. Agencije za naplatu potraživanja dužne su djelovati sukladno općoj uredbi o zaštiti podataka, ali to ne rade.

Zakonom o zaštiti potrošača definirana je i agresivna poslovna politika kojom je zabranjeno svako neželjeno komuniciranje sa potrošačem osim ako se radi o prisilnoj naplati potraživanja u kom je slučaju komunikacija dozvoljena u prikladnoj mjeri. Predsjednici udruga potrošača slažu se da područje prisilne naplate nije dovoljno regulirano i da ne postoji zakonodavni okvir i nadzorno tijelo koje bi strogo reguliralo poslovnu praksu agencija za naplatu potraživanja i eventualno kažnjavalo njihovu neprimjerenu komunikaciju. Građani su prepušteni sebi a sve neprimjerene radnje uglavnom rješavaju putem privatne tužbe.

Najnovije

Sud u Zadru srušio oslobađajuću presudu Dežuloviću; kreće novi postupak

Županijski sud u Zadru srušio je presudu Općinskog kaznenog suda u Zagrebu kojom je Boris Dežulović oslobođen krivnje za kazneno djelo protiv časti i...

Biblijska poruka 11. 4. 2025. i tumačenje fra Tomislava Pervana: Treba vjerovati djelima

  Iv 10,31-42   Židovi ponovno pograbiše kamenje da Isusa kamenuju. Isus im odgovori: »Mnoga vam dobra djela Očeva pokazah. Za koje me od tih djela kamenujete?«...

Hrvatski narod – Fenomen? Thompson kao glas iz pustinje!

  Piše: glavni urednik Vlado Kolak   Riječ fenomen dolazi od grčke riječi phainomenon, što znači "ono što se pokazuje, što se pojavljuje". U filozofiji, to je...

Dok AfD vodi na anketama, njemački politički establišment suočava se s egzistencijalnom krizom

Piše: Filip Gašpar   Vodeće stranke desnice i ljevice, CDU i SPD, iznevjerile su narod kojemu bi trebale služiti. Po prvi put, Alternativa za Njemačku (AfD)...

Biblijska poruka 10. 4. 2025. i tumačenje fra Tomislava Pervana: Isusova riječ – Riječ života

  Iv 8,51-59   Reče Isus Židovima: »Zaista, zaista, kažem vam: ako tko očuva moju riječ, neće vidjeti smrti dovijeka.« Rekoše mu Židovi: »Sada vidimo da imaš...