Foto:Screenshot/HRT
Udruga čija je primarna djelatnost pomagati i skrbiti o ženama žrtvama nasilja, velike neprijatelje vidi u moliteljima ispred bolnica i na trgovima. Autonomna ženska kuća Zagreb održala je konferenciju za medije gdje je predstavila dva zakonska prijedloga. Jedan je za Ministarstvo pravosuđa i uprave, a drugi za Ministarstvo unutarnjih poslova. Koristeći pogrdni naziv „klečavci“, Neva Tölle medijima je iznijela mišljenje kako aktivnosti molitelja dovode do nasilja i diskriminacije žena, piše Narod.hr.
Tko je Neva Tölle?
Jedna od osnivačica udruge i dugogodišnja savjetnica Neva Tölle radikalna je feministica. Svoj dugogodišnji rad na području zaštite žena i djece od nasilja usko je vezala uz ideologiju feminizma. Na internetskim stranicama Autonomne ženske kuće Zagreb stoji kako su vrijednosti udruge „feminizam, antiautoritarna i nenasilna kultura, ženska solidarnost i podrška, povjerljivost i anonimnost, usmjerenost na potrebe žena koje su preživjele patrijarhalno nasilje i druge oblike diskriminacije, poštivanje autonomne odluke žene te njezinog integriteta i dostojanstva, globalna ženska solidarnost te suradnja“. Udruga uživa institucionalnu podršku, a za svoj rad Tölle je dobila i nagradu Vijeća Europe.
Tölle je velika zagovornica takozvanog prava na pobačaj. Suosnivačica je i ekstremno lijeve udruge Centar za ženske studije. Povezana je s nizom civilnih udruga koje susrećemo u javnom prostoru kada su u pitanju takozvana „reproduktivna prava“. Godine 2017. bila je aktivna u Radnoj skupini za ratifikaciju Istanbulske konvencije. Sudjelovala je u istraživanju Svjetske banke o problematici takozvane „rodne ravnopravnosti i rodno uvjetovanog nasilja“ u Republici Hrvatskoj.
Prije dvije godine Tomašević joj je dao i Nagradu Grada Zagreba. U Katoličkoj crkvi Tölle vidi organizaciju koja djeluje na nedopustiv način. Naime, stavovi i nauk Crkve utječu na percepciju žena na pobačaj, što je za nju skandalozna pojava u demokratskoj državi. Crkva je neprijatelj žena, ako je vjerovati ovoj radikalnoj feministici.
Predstavljajući zakonske prijedloge koji podsjećaju na neka prošla totalitarna vremena, Tölle je molitvu krunice na trgu okarakterizirala kao opasnost. Problem je to koji treba staviti pod kontrolu, a država tu mora odigrati ključnu ulogu, smatra ova radikalna feministica.
Molitvu krunice opisala je kao „nasilje upakirano u ekstremistički, vjerski proizvod kojemu je namjera terorizirati žene i svoj utjecaj širiti u sve sfere ženskih života“. Govoreći o moliteljima krunice, Tölle je medijima „objasnila“ kako su mnogi obiteljski nasilnici također vjernici. Između krunice na Trgu i nasilja u obitelji vidi čvrstu i neraskidivu vezu.
Molitva na trgovima uznemirava i ponižava građana?
Za Tölle je izrazito problematično što se molitva događa izvan sakralnih objekata, u javnosti. Smatra da molitva krunice uznemirava i ponižava građane. Tvrdeći kako molitelji ugrožavaju „teško stečena ženska prava“, poziva državu na neodgodivo djelovanje. Ovdje se ne radi ni o kakvoj slobodi na izražavanje, okupljanje ili vjeroispovijest, tvrdi Tölle. Stoga, zašto to država dozvoljava, pita se feministica u nevjerici kako policija ne rastjeruje molitelje s javnih prostora.
Molitelji krše Zakon o diskriminaciji i za to moraju biti sankcionirani. Oni vrijeđaju zdrav razum i stvaraju platformu za toleranciju nasilja nad ženama! „Stop moliteljima na javnim prostorima! Stop nasilju nad ženama i ubojstvima žena!“, završila je Tölle sa svojim pozivom na represiju protiv vjernika i njihovih prava.
Molitva može dovesti do zatvora u trajanju od jedne do tri godine?!
Potom je riječ preuzela odvjetnica Sanja Bezbradica Jelavić koja je predstavila zakonske prijedloge. Pozivajući se na praksu Španjolske i Njemačke, Jelavić traži izmjene zakona kako bi se molitelje ispred bolnica moglo kazniti zatvorom.
Novi članak zakona glasio bi ovako: „Tko smeta ostvarivanju prava na dobrovoljni prekid trudnoće na način da uznemirava ženu radnjama ili ponašanjem koje je neželjeno, nametljivo, uvredljivo, zastrašujuće, predstavlja psihičku ili tjelesnu prisilu ili na drugi način smeta ostvarivanje prava na dobrovoljni prekid trudnoće, kaznit će se kaznom zatvora od jedne do tri godine“.
Dakle, tiha molitva i samo prisustvo molitelja u blizini bolnice moglo bi biti kažnjivo zatvorom do tri godine. Za Tölle i Jelavić, molitva je izjednačena s nasiljem, uznemiravanjem, zastrašivanjem i “prisilom žene na rađanje”.