Četvrtak, 31. listopada 2024.

Ne pitaj što Domovina može učiniti za tebe, nego što ti možeš učiniti za Domovinu

NITKO NEĆE TITOV BROD: 110 MILIJUNA ZA OBNOVU BAČENO U VJETAR

Iako je natječaj za zakup broda »Galeb« produžen, i iako su u gradskoj vlasti očekivali da bi ovaj put moglo biti zainteresiranih zakupaca, to se nije dogodilo budući da do 28. kolovoza 2023. godine nije stigla ni jedna ponuda.

Kada je riječ o potencijalnim zakupcima, optimist je bio i riječki gradonačelnik Marko Filipović koji je bio uvjeren da bi se ta priča mogla uspješno okončati.

– Iako je nekoliko poduzetnika iskazalo svoj interes uoči i tijekom natječaja za zakup dijela broda »Galeb« za ugostiteljsku i djelatnost smještaja, taj interes nažalost nije i formaliziran te na natječaj u za to predviđenom roku nije stigla niti jedna ponuda.

Na nama je sada da dodatno razmotrimo i analiziramo uvjete ovog natječaja, a potom i donesemo odluku o daljnjim postupcima vezanim uz ugostiteljsku i smještajnu djelatnost, te o novom natječaju.

Do tada, nastavljamo s prenamjenom broda »Galeb« u muzej.

Naime, poznato je da se natječajem tražio zakupac za manji dio površine broda, odnosno za 993 četvorna metra broda od ukupno 5.549 četvornih metara površine »Galeba«, te da se najveći dio broda preuređuje u muzej, izjavio je riječki gradonačelnik Marko Filipović nakon još jednog neuspješnog natječaja za zakup komercijalnog dijela »Galeba«.

Kada je riječ o komercijalnim sadržajima za koje se tražio zakupac, riječ je o ugostiteljskom objektu i hostelu za koje je predviđena površina od 993 četvorna metra. S novoutvrđenom površinom prostora i zadanom cijenom od 11,02 eura po četvornom metru, početni iznos mjesečne zakupnine smanjen je za 815 eura i iznosi 10.943 eura. Izmjenama i dopunama natječaja smanjen je i iznos jamčevine koja se mora uplatiti za pristup licitaciji – s 44.094 na 41.036 eura.

Drugi natječaj

Na produženom natječaju promijenjen je i postotak u kojem zakupnik sudjeluje i u troškovima održavanja i ispitivanja svih tehničkih sustava broda »Galeb« sa svim potrebnim servisima, u postotku od 17,90 posto ukupnih troškova navedenog održavanja, osim sustava klimatizacije i ventilacije koji je zaseban dio, za dijelove broda »Galeb« koji se daju u zakup u obvezi je održavanja zakupnika.

Prema natječajnim uvjetima zakupac komercijalnog dijela budućeg broda-muzeja o svom trošku mora urediti 993 četvorna metra prostora budućeg restorana, terase i hostela.

– Na račun tih ulaganja predviđeno je da bi se budućeg zakupca oslobodilo plaćanja zakupnine na rok od pet godina.

Potpis ugovora o zakupu i predaja u posjed komercijalnih dijelova broda previđeni su u roku od 30 dana od trenutka kad odabrani (najpovoljniji) zakupnik ishodi od Lučke uprave Rijeka koncesiju za obavljanje gospodarske djelatnosti koja se dodjeljuje na rok od 10 godina, navedeno je u natječajnim uvjetima.

U natječajnoj dokumentaciji propisano je da budući zakupac ima rok do 10. svibnja 2024. godine za završiti sve radove uređenja dijelova broda »Galeb« i ishoditi sve tražene suglasnosti.


Što je pošlo po zlu

No, unatoč činjenici da je smanjena kvadratura, cijena, i da zakupac pet godina neće plaćati zakupninu, i iako su potencijalni zakupci obišli brod »Galeb«, nitko nije poslao ponudu.

Projekt obnove broda “Galeb” koštao je znatno više od onog što se još krajem 2019. godine, kada su započeli fizički radovi, predviđalo. Priznali su to i riječki gradonačelnik Marko Filipović i pročelnik Odjela gradske uprave za kulturu Ivan Šarar. Procjene su, kad se krenulo u obnovu, da će trošak biti oko 35 milijuna kuna. Ukupni je iznos međutim oko 110 milijuna kuna, ne računajući troškove dugogodišnjeg držanja Galeba na vezu i same kupnje broda, koji su bili minorni jer ga je prethodni vlasnik dao po cijeni starog željeza, ne znajući što bi s tim. Na upit koliko će iznositi godišnji troškovi “Galeba”, pročelnik Šarar odgovorio je da su grube procjene da bi to moglo iznositi do 100.000 eura godišnje.

Bivši gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel je pak “Galeb” vidio kao neki vid svog životnog projekta i političkog testamenta, te je smatrao da će brod, kad se jednom obnovi, biti veliki magnet za turiste i atrakcija grada Rijeke. No, kako stoje stvari, jahta davno mrtvog diktatora zapravo nikog ne zanima i nema neku komercijalnu vrijednost.

Najnovije

General Ilija Nakić za Kompas: U BiH postoje mudžahedinski i ruski kampovi, jedino Hrvati nemaju svoje kampove 

„Danas su djeca angažirana na pogrešnim smjerovima, umjesto da su na nastavi, da uče, da se obrazuju posvećuju se očito nekim drugim aktivnostima koje...

Biblijska poruka 31. 10. 2024. i tumačenje fra Tomislava Pervana: Jeruzaleme, Jeruzaleme… Gospodin zaplaka

Lk 13,31-35   Pristupe neki farizeji i reknu Isusu: »Otiđi, otputuj odavde jer te Herod hoće ubiti.« A on će njima: »Idite i kažite toj lisici:...

Stotine tisuća kuna iz državnog proračuna Zoranu Stevanoviću za teroriziranje hrvatskih navijača‼️

Da upravo tako narode moj hrvatski iz vaših džepova se financira udruga Zorana Stevanovića. Zoran Stevanović koji se skriva iza udruge   "Korak ispred" ne skriva...

Vode li UDBA i KOS bošnjačku politiku – godinama?!

U Zenici je (navodno) još u stoljeću prošlom Alija savjetovao svoga jedinca: „Slušaj, Bakire, drugove!“ A, evo, ovih dana Elmedin Konaković tvrdi kako se...

POZIV SVIM DUVNJACIMA U DOMOVINI I ISELJENIŠTVU: Potpisuje se peticija za zaštitu prirodnih resursa, okoliša i očuvanje sigurnog života

Neformalna grupa građana “Očuvajmo Duvanjski kraj” poslala je priopćenje o inicijativi duvanjskih mjesta protiv prekomjerne gradnje vjetroelegkrana, solarnih i minihidroelektrana i pretvorbe šumskih i...