Ponedjeljak, 23. rujna 2024.

Ne pitaj što Domovina može učiniti za tebe, nego što ti možeš učiniti za Domovinu

RADOVAN FUCHS ‘Naš obrazovni sustav uopće nije loš, a u kojekakve međunarodne testove prema kojima su naši učenici navodno jako loši ne vjerujem’ …

U rujnu bi napokon trebala početi eksperimentalna provedba kurikularne reforme, obećava ministrica Blaženka Divjak. Proces se poprilično razvukao, ucjene HNS-ove Divjak i kojekakve rasprave su ga itekako usporile zahvaljujući upavo ministrici i njenoj ideologiji.

Političkim dogovorom između svjetonazorski potpuno različitih stranaka HDZ-a i HNS-a -na kraju nije izabran voditelj Ekspertne radne skupine. Provedeni natječaj je poništen i umjesto voditelja ERS-a s punim radnim vremenom na Plenkovićev poziv dobili smo koordinatora rada te skupine u svojstvu premijerova savjetnika, profesora Radovana Fuchsa.

Gostujući u Temi dana, profesor Fuchs rekao je kako će njegov posao biti koordinacija između Ekspertne radne skupine i Stručnog povjerenstva te će o svemu izvještavati premijera, piše HRT.

Prema njegovom mišljenju, u prvom redu svjetonazorski naboj treba maknuti s glavne pozornice i pustiti da eksperti rade svoj posao u onom dijelu koji je izrazito obilan. A to je čitav niz izrade svih ostalih kurikuluma koji su izvedeni na temelju znanstvenih činjenica. Posla se prihvatio, kaže, isključivo na poziv premijera koji kaže, ima iskrenu namjeru da se reforma obrazovnog sustava nastavi i okonča na najbolji mogući način. U političkoj trgovini nisam sudjelovao, istaknuo je.

Na pitanje kakvu suradnju očekuje s ministricom Divjak rekao je: “Mislim da ćemo moći zajedno raditi”.

Ključnu ulogu igrat će učitelji i nastavnici koji su u principu jedini koji su zaista najodgovorniji za provođenje reforme, njezin uspjeh i njezinu glavnu kritiku. Zadnju riječ imat će Hrvatski sabor koji treba usvojiti sve dokumente i tek kad ih Sabor usvoji, završili smo jednu dionicu, rekao je Fuchs.

 Istaknuo je i to kako je naš obrazovni sustav tradicionalan i koji nije loš.

Iz njega treba naslijediti sve što je dobro, ali treba uvesti sve novo što može poboljšati sustav. Fuchs nije sklon vjerovati raznoraznim međunarodnim testovima koji pokazuju da su naši učenici navodno jako loši. Ono što je najbitnije je da djeca osim činjenica i fakata, nauče i kritički razmišljati, kazao je.

G.S.

Najnovije

Mogu li plodovi Međugorja biti bez ukazanja, odnosno mogu li ukazanja biti bez plodova?

Nakon što je Vatikan objavio odluku “nihil obstat” (hrv. nema zapreke ili ništa ne priječi), kojom se Međugorju priznaju plodovi odnosno darovi kojima to...

IN MEMORIAM – Ante Paradžik: Pucanj u Paradžika bio je ujedno i pucanj u Hrvatsku

    Ante Paradžik, hrvatski domoljub, antikomunist, predsjednik Saveza studenata Hrvatske u vrijeme Hrvatskog proljeća 1971., politički zatvorenik u bivšoj Jugoslaviji, gdje je više puta zatvaran...

Biblijska poruka 22. 9. 2024. i tumačenje fra Tomislava Pervana: Nove mjere i mjerila

Mk 9,30-37   Otišavši s gore, Isus i njegovi učenici prolažahu kroz Galileju. On ne htjede da to itko sazna. Jer poučavaše svoje učenike. Govoraše im:...

Fra Jozo Zovko: Gospa treba tvoju svetost!

Međugorje se ne može svesti na neku temu u razgovoru ili u raspravi. Međugorska istina ne ovisi o ljudima, ne ovisi o svećeniku, ne ovisi...