VAŽNA PITANJA G. ANDREJU PLENKOVIĆU O KURIKULU POVIJESTI DOMOVINSKOGA RATA…
-Hazu je u završenoj javnoj raspravi dala brojne kritike na Jokićev kurikul predmeta povijest, dio koji se odnosi na domovinski rat. One su brojne i vrlo ozbiljne. Donosimo ih na kraju ovoga članka, ali prije toga naše čitatelje, a prije svih hrvatske branitelje, moramo točno i jasno obavijestiti o čemu se tu radi i što i zašto od g. Andreja Plenkovića tražimo da se pobrine da te primjedbe ne budu zanemarene.
- SLIJED DOGAĐAJA U REFORMI ŠKOLSTVA
- Reforma hrvatskoga školstva počela je u vrijeme Milanovićeve vlade time da je ukinut, poništen HNOS – Hrvatski nacionalni obrazovni standard iz 2006.
2. Milanović je postavio svojega stranačkoga druga, profesora Nevena Budaka, da napravi strategiju obrazovanja i Borisa Jokića da vodi izradu kurikula (hrvatski se to uvijek zvalo „Plan i program“) svih predmeta za osnovne i srednje škole u Hrvatskoj. To je nazvano „Cjelovita kurikularna reforma“.
- Budak i Jokić su radili sinkronizirano. Osnovnu organizacijsku strukturu reforme činili su: Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta (MZOS), Ekspertna radna skupina (ERS), čiji je predsjednik B. Jokić, Jedinica za stručnu i administrativnu podršku (JSAP) i Stručne radne skupine (SRS), za pojedine predmete. Angažirali su brojne pomoćnike i napravljen je kurikul.
- Kurikul sadrži natuknice o sadržaju nastave, a usredotočen je na ishode te nastave, tj. što bi iz nastave učenik trebao naučiti. To je stručno neobično, ali može se reći da je napravljen uredno i potpun je, pa samo iskusno i pažljivo oko vidi što je sve unutra podmetnuto.
5. U javnoj su raspravi brojni stručnjaci ipak vidjeli prevaru i kurikul je kritiziran tisućama stranica tisuća dopisa. Ukupno je pristiglo 2750 komentara na sve dokumente. Od toga 1846 zaključaka s organiziranih skupova. Osim toga, svoje komentare dalo je 913 stručnjaka iz raznih institucija. Ukupno je komentare dalo preko 64.000 sudionika, a među njima oko 35.000 hrvatskih stručnjaka, ponajviše nastavnika.
- Jokić nije uspio zataškati i zanemariti primjedbe, pa je ucjenjivao odlaskom „ako ga se ne pusti da na miru radi“. Pa je dao ostavku. Lijevi mediji su to protumačili kao zaustavljanje reforme od strane primitivaca.
- Zato su ti lijevi mediji i aktivisti napravili veliki pritisak da se Jokićev kurikul prihvati i primijeni. Ta subverzija nazvana je „hoćemo nastavak reforme, u interesu naše djece“.
- Koalicija HDZ-a s HNS-om i taj pritisak uspjeli su sačuvati Jokićev kurikul i Jokićeve ljude, za ministricu resora obrazovanja došla je preko HNS-a gđa Blaženka Divjak, a samo je premijer Plenković uspio sebe postaviti za predsjednika ERS, da svima ugodi. To je bilo pohvalno, jer je zaustavio prijepore, a njemu mogu vjerovati obje strane.
- Lijevi i ministrica Divjak forsiraju nastavak reforme, i pritom ostaje nejasno koliko je primjedaba iz javne rasprave doista usvojeno i što je u kurikulu popravljeno. PRIMJEDBE KOJE DONOSIMO NA KRAJU OVOGA UVODA DATIRAJU IZ TE FAZE RADA.
- Branitelji su zainteresirani da slika Domovinskoga rata ne bude iskrivljena i ograničili smo se samo na jedan zahtjev: DA GRADIVO POVIJESTI DOMOVINSKOGA RATA BUDE NAPISANO U SKLADU SA SABORSKOM DEKLARACIJOM O DOMOVINSKOM RATU. To smo pismeno tražili od g. Plenkovića i gđe Divjak, ali nismo dobili službeni odgovor. Gđa Divjak jest na HRT rekla da će tako biti, ali mi želimo znati JE LI TA REČENICA UVRŠTENA U KURIKUL, koji je poslan na recenzije a, prema najavama gđe Divjak, uskoro će i u škole!
11. Nakon javne rasprave, kurikul se mora pomno popraviti, i tek onda mora ići na recenzije, tj. ocjene stvarnih i odabranih stručnjaka. (Vjerujemo da recenzente bira ERS?). Izborili smo se da jedan recenzent mora biti hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU). Gđa Divjak glumi svjetsku znanstvenicu i ustraje da se recenzije budu napravljene u inozemstvu, a mi se bojimo da će tako biti odabrani Jokićevi prijatelji i istomišljenici i da će se iskriviti istina o Domovinskom ratu.
- Kurikuli predmeta Povijest i predmeta Hrvatski jezik poslani su u HAZU na recenzije, a HAZU je, kako smo izvijestili (https://www.braniteljski-portal.com/hazu-transparentno-i-dokumentirano-odgovirla-braniteljskom-portalu-ocekujemo-transparentan-odgovor-i-od-ministrice-mzo-blazenke-divjak) odabrao svoje recenzente. Potom je ministrica Divjak na HTV rekla da je zaprimila recenzije za predmet Hrvatski jezik i da su povoljne za kurikul. No, mi smo doznali da to nije istina, jer recenzenti iz HAZU daju na znanje da recenzije NISU povoljne (https://www.braniteljski-portal.com/ministrica-mzo-blazenka-divjak-ne-govori-istinu-o-recenzijama-kurikula-hrvatskoga-jezika).
-
- B) NAŠI ZAHTJEVI PREDSJEDNIKU VLADE I PREDSJEDNIKU ERS G. ANDREJU PLENKOVIĆU
Kontroverzije između izjave ministrice Divjak o recenzijama HAZU i izjava recenzenata bude sumnju da ministrica planira zaobići recenzije HAZU za kurikul predmeta Hrvatski jezik. Time se u nas otvara sumnja da će ona isto pokušati s recenzijama kurikula Povijest, dio o Domovinskom ratu. Zato zahtijevamo:
- Detaljno izvješće kako i koliko su recenzije iz javne rasprave, koje objavljujemo u daljem tekstu, ugrađene u sadržaj kurikula koji su poslani na recenziju HAZU.
2. Da javno kažete je li rečenica o usklađivanju gradiva sa saborskom Deklaracijom o Domovinskom ratu umetnuta u verziju kurikula koji je poslan na recenziju HAZU? Ako nije, smatrat ćemo to prevarom, kako nas branitelja koji smo to službeno tražili, tako i cijele hrvatske javnosti pred kojom je gđa Divjak obećala to učiniti. Želimo vidjeti na internetu taj dio kurikula s tom rečenicim!
- Tražimo da recenzije Povijesti koje napravi HAZU budu javno objavljene na mrežnim stranicama MZO i HAZU.
- Tražimo da, nakon toga, recenzenti HAZU pregledaju tekst kurikula da provjere je li on popravljen prema njihovim recenzijama i da se njihov nalaz objavi na mrežnim stranicama MZO i HAZU.
5. Podsjećamo Vas da samo preporučili udvostručenje broja sati za povijest Domovinskoga rata, tako da to gradivo uključi sve čimbenike i događaje 20. stoljeća koji su doveli do sukoba Srba i Hrvata oko stvaranja hrvatske države 1939. (pobuna hrvatskih Srba protiv Banovine Hrvatske), 1941. (pobuna hrvatskih Srba protiv NDH), 1943. (pobuna dvaju partizanskih odreda u Kninu zbog proglašenja Socijalističke Republike Hrvatske), 1971. (gušenje Hrvatskoga proljeća, i (pobuna hrvatskih Srba protiv legalno stvorene Republike Hrvatske i intervencija JNA na njihovoj strani). U opisu te stoljetne frikcije treba ugraditi Bečki i Novosadski dogovor o jeziku, progone i ubojstva Hrvata u kraljevini Jugoslaviji, ubojstvo Stjepana Radića i drugova, Velebitski ustanak i drugo, prema procjeni povjesničara HAZU.
- /6-Tražimo da se predmeti Hrvatski jezik, Povijest i Građanski odgoj NE UVODE U ŠKOLE dok njihov sadržaj nije potpuno usuglašen s primjedbama iz javne rasprave i recenzijama koje će provesti HAZU.
- /7-Za potpunost i istinitost povijesti samoga Domovinskoga rata dostavit ćemo Vam popis događaja koji se ne smiju preskočiti, od pregovora Predsjednika Franje Tuđmana s Jovanom Raškovićem, preko Raškovićeva prekida odnosa s Hrvatskim saborom, odbijanja Mile Martića i drugova da prihvate službu u hrvatskoj policiji – nadaljeObjavljujemo izbor citata o Domovinskome ratu iz recenzija kurikula premeta Povijest koji je sastavili ljudi koje je imenovao B. Jokić. Recenzije su objavljene u Crvenoj i Plavoj knjizi, koje su već izašle, a dostupne su i na internetu: http://hpkz-napredak.hr/novi-kurikul/. Knjige recenzija priredilo je Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo HAZU.ZAŠTO SU TE RECENZIJE ZANEMARENE?JE LI POPRAVLJENA VERZIJA KURIKULA, KOJA JE POSLANA NA RECENZIJU HAZU DOLIČNO POPRAVLJENA PREMA OVIM RECENZIJAMA?IZVADCI IZ NEKIH RECENZIJA PREDMETA POVIJEST, ODJELJAK O DOMOVINSKOME RATU, KOJE SU NAPRAVLJENE U VRIJEME JAVNE RASPRAVE O KURIKULU?