Sebastian Vettel u Ferrariju pobjednik je dramatične utrke za Veliku nagradu Mađarske.Nijemac je slavio ispred momčadskog kolege Kimija Raikkonena i Mercedesovog Valtteri Bottas.
Četvrto mjesto uzeo je drugi Mercedesov vozač, Lewis Hamilton, a peto Red Bullov Max Verstappen. Sjajan rezultat upisao je Fernando Alonso u McLarenu šestim mjestom. Sedmo mjesto uzeo je Carlos Sainz u Toro Rossu, a krug osvajača bodova zatvorili su Sergio Perez i Esteban Ocon u Force Indiji te drugi McLarenov vozač, Stoffel Vandoorne.
1 Sebastian Vettel Ferrari 1:39:46.713 2 Kimi Raikkonen Ferrari +0:00.908 3 Valtter Bottas Mercedes +0:12.462 4 Lewis Hamilton Mercedes +0:12.885 5 Max Verstappen Red Bull +0:13.276 6 Fernando Alonso McLaren +1:11.223 7 Carlos Sainz Toro Rosso +1 krug 8 Sergio Perez Force India +1 krug 9 Esteban Ocon Force India +1 krug 10 Stoffel Vandoorne McLaren +1 krug 11 Kevin Magnussen Haas +1 krug 12 Daniil Kvjat Toro Rosso +1 krug 13 Jolyon Palmer Renault +1 krug 14 Lance Stroll Williams +1 krug 15 Pascal Wehrlein Sauber +2 kruga 16 Marcus Ericsson Sauber +2 kruga 17 Nico Hulkenberg Renault +3 kruga 18 Paul Di Resta Williams DNF 19 Romain Grosjean Haas DNF 20 Daniel Ricciardo Red Bull DNF
Tijek utrke:
Vettel je odlično startao, Raikkonen je pokušao, ali ne prejako. Bottas zadržao treću poziciju, a Hamilton je izgubio mjesto od Verstappena i Ricciarda. No, Ricciardo je u trećem zavoju otišao široko, a nakon toga je došlo do dodira između njega i momčadskog kolege. U tom incidentu se Australac izvrtio i došlo je do oštećenja njegovog hladnjaka. Zbog incidenta je na stazu morao izaći Sigurnosni automobil. Dodajmo i kako je u prvom krugu došlo do incidenta između Hulkenberga i Grosjeana.
Odmah su se suci bacili na posao istražiti oba incidenta.
Tek u šestom krugu safety car je ušao u boks. Vozači su krenuli žestoko pa smo odmah mogli vidjeti dva okršaja. Onaj između Verstappena i Hamiltona te onaj između Sainza i Alonsa. U ovaj potonji se priključio još i Perez, ali svi vozači su uspjeli zadržati svoje pozicije.
U sedmom krugu, Verstappena je stigla kazna. Suci su potvrdili kako će Verstappen dobiti 10 sekundi kazne zbog incidenta sa Ricciardom.
Nakon prvog kruga, utrka je tekla mirno. Najviše posla imali su suci koji su odlučili istražiti još jedan incident. Naime, nakon re-starta došlo je do incidenta između Alonsa i Sainza, a to su suci odlučili temeljitije provjeriti. Sainz naime u prvom zavoju nije ostavio Alonsu nimalo prostora već ga je izgurao sa staze.
Međutim, suci su odlučili da u incidentima Hulkenberg-Grosjean i Alonso-Sainz neće poduzimati nikakave sankcije.
Utrka je i dalje išla mirno krug za krugom bez većih događaja na stazi. Više se samo taktiziralo kada će se ulaziti u bokseve jer su se gume žestoko trošile. Taktiziranja je bilo i u Renaultu. Tamo je Palmer propustio Hulkenberga jer je Nijemac bio brži od njega.
Prvi u boks je ušao Grosjean. Njemu je trkaći inženjer dojavio kako im pada tlak u gumama zbog probušenja. Francuz je u 21. krugu prešao na mekane gume. No, muke po Francuza nisu prestale. Samo krug kasnije javili su mu sa pit-walla da zaustavi bolid jer vijak na kotaču nije dovoljno stegnut. Francuz je parkirao svoj bolid i njegova utrka bila je završena.
Mali problemi su se u 26. krugu pojavili za Vettela. On je svojim inženjerima dojavio kako mu upravljač stoji ulijevo kada ide ravno po pravcu. Na pitanje inženjera, Vettel je potvrdio kako se situacija pogoršava.
Problemi nisu zaobišli niti Mercedes. Tamo su inženjeri pokušavali uspostaviti radio vezu s Hamiltonom koji očito nije čuo ništa od instrukcija sa pit-walla.
U 30. krugu krenuli su prvi ulasci u bokseve. Većina vozača je išla na strategiju sa jednim prolaskom kroz bokseve. Prvi je ušao Stroll, a odmah iza njega i Bottas. U Mercedesu imali manjih problema pa je Finac izgubio nešto vremena.
Krug kasnije u boks je ušao i Hamilton, a Vettel je pozvao svoje inženjere da ne odugovlače s odlaskom u boks jer su mu prednje gume na izmaku snaga. Inženjeri su to odmah riješili u idućem krugu i pozvali Nijemca u boks. Raikkonen je u 33. krugu odradio svoje zaustavljanje, a vratio se odmah iza Vettela na stazu. U vodstvu je tada bio Verstappen, ali Nizozemac je tek morao odraditi svoj boks.
U 37. krugu dva najzanimljivija dvoboja bila su za četvrto i deveto mjesto. U borbi za četvrto mjesto bili su Bottas i Hamilton, a u borbi za sedmo mjesto žestoku borbu su vodili Alonso i Sainz koji su skupa i izašli iz boksa. Hamilton je bio neuspješan, ali je Alonso uspio fantastično s vanjske strane proći svoga sunarodnjaka.
U tom periodu Mercedesovi vozači su bili brži od Ferrarija. Vettela su i dalje pogađali problemi s upravljačem, a Raikkonen je zapeo iza svog momčadskog kolege. Mercedesovi vozači su počeli loviti Raikkonena koji je svoje inženjere zatražio da donesu odluku što će napraviti.
U 43. krugu u boks je ušao Verstappen. Morali su odraditi 10 sekundi kazne, a nakon toga je Nizozemac pojurio na stazu. Vratio se na peto mjesto iza Hamiltona i ispred Hulkenberga.
U McLarenu su do 43. kruga zadovoljno trljali ruke. Vandoorne i Alonso držali su pozicije unutar bodova, ali onda se dogodio kaos tijekom zaustavljanja Belgijca u boksu. On je promašio mjesto zaustavljanja i mijenjanje guma je time potrajalo predugo. Vandoorne je pao time na 12. mjesto.
U tom periodu nastavio se lov Mercedesa za Ferrarijem. Hamilton je zatražio da ga Bottas propusti, a Finac je to i napravio u 47. krugu i time omogućio Hamiltonu da dalje pritišće Raikkonena. Vettela su i dalje nastavili pogađati problemi. Inženjeri su mu rekli da izbjegava rubnike, a u tom periodu je Hamilton bio brži sekundu po krugu od vodećeg.
Dvadeset krugova prije kraja Hamilton je ušao u dohvat DRS-a u odnosu na Raikkonena. Bottas je u tom periodu pao četiri sekunde iza Hamiltona, a s pit-walla su mu javili da mora ostati blizu kako bi mogli natrag vratiti pozicije. Međutim, to je možda i bila samo pila naopako. U svakom slučaju, Hamiltonu su dali pet krugova da pretekne Raikkonena.
Petnaest krugova prije kraja drama se i dalje odvijala. Raikkonen je bio unutar sekunde za Vettelom, a Finac se žalio da mu tako odlaze gume. Hamilton se u tom periodu malo odmaknuo, a od onih pet krugova kada bi trebali vratiti Bottasu treće mjesto izgleda ništa neće biti. Inženjeri su mu dali još pet krugova-
Što se tiče Vandoornea, on se uspio vratiti u bodove. Držao je 10. mjesto.
U 58. krugu, Hamilton se opet priključio, očito nakon kratkog hlađenja bolida. Opet je ušao unutar sekunde za Raikkonenom. Krug kasnije Britanac je uspio ući i unutar pola sekunde za Fincem, ali je onda napravio pogrešku u drugom sektoru i Finac je mogao barem malo odahnuti.
No, već u 61. krugu Hamilton vraća zaostatak na samo pola sekunde. U tom mu je značajno pomogao Vandoorne koji je malo zakočio Raikkonena. No, Vandoorne je pogodovao malo i Raikkonenu. Belgijac je napravio veći razmak između dva Ferrarija pa je Raikkonen imao više prostora i čistog zraka za ići brže.
U 62. krugu, Paul Di Resta je dobio naredbu iz Williamsovog boksa da moraju završiti utrku zbog problema s bolidom.
Pet krugova prije kraja drami se polako počep nazirati kraj. Hamilton je pustio i pao je 2.3 sekunde iza Raikkonena. U tom periodu počeo je i Bottas zatvarati zaostatak za svojim momčadskim kolegom pa su sve oči javnosti bile uprte u pitanje hoće li Hamilton vratiti Fincu treće mjesto.
Hamilton je u tom periodu navodno imao problema sa gumama. Hamilton je izgledao kao da ima problema i sa kočnicama, a inženjeri su mu javili kako bi mu Verstappen sa petog mjesta mogao biti prijetnja.
Raikkonenu su pak dojavili da ništa ne uzima za gotovo jer je Hamilton i dalje prijetnja. No, do kraja drame nije bilo. Hamilton je zaista skroz pustio gas, ali nije davao naznake kako će propustiti Bottasa.
Krug prije kraja, Hulkenberg je završio svoju utrku, a Magnussen je dobio kaznu od pet sekundi zbog guranja Hulkenberga sa staze.
U posljednjem krugu Hamilton je na kraju pustio Bottasa na treće mjesto, a Vettel došao do 46. pobjede u karijeri.
G.S.