Proteklih dana svjedoci smo da se nešto događa oko reforme obrazovanja, doduše uz vrlo kontrolirane informacije o tome jer nam MZO skrene pozornost na primjer, na lažne diplome.Da bi ministrica MZO prikrila svoju samovolju i netransparentan rad cjelokupne reforme školstva, sredinom 11. mjeseca 2018.raspisala je natječaj za imenovanje novih radnih skupina s težišnom zadaćom dorade postojećih kurikula izrađenih od strane njenih radnih skupina…
–PROFESORICA VJERA BRKOVIĆ: DJECA NEĆE BUBATI POVIJEST…kurikul povijesti u ovom obliku nije dovoljno konkretan…
Ovo je trebala biti još jedna obmana hrvatske javnosti o samovolji i netransparentnom radu ministrice Divjak, jer je novoimenovanim radnim skupinama za doradu ostavila nemoguće kratak rok od samo jedanaest radnih dana u vremenu koje je obuhvaćeno Božićnim i novogodišnjim blagdanima i uz članove birane javnim natječajem u radne skupine dekretom je imenovala svoje članove. Ministrica Blaženka Divjak tako je dovela radne skupine u gotovo „nemoguću misiju“ nadajući se njihovom neuspjehu što su njezini postavljeni članovi u skupinama po zadatku i činili, ometali i onemogućavali konstruktivan rad. Vrlo je neobičan način pritiska i informacija da je na sastanke pojedinih radnih skupina vrlo često dolazila ministričina savjetnica Lidija Kralj, ali u više navrata i sama ministrica koja je u pokušaju sprječavanja rada radnih skupina često prelazila mjeru pristojne komunikacije, prekidajući članove radnih skupina dok su pokušavali predstaviti svoj rad. Radna skupina za hrvatski jezik izmanipulirana je na način da je njihov predstavljeni rad ERS-u ostao gotovo mrtvo slovo na papiru.
Uz pomoć medija ministrica je poslala informaciju da su članice skupine bile posvađane te je morala trećim osobama (institucijama) dati da obave posao. Članice radne skupine su procedurom koja je regularna izglasale dokument 5:2, ponudile svoje stručne kompetencije i tražile još vremena za doradu. Unatoč svemu, ministrica je debelo prekršila proceduru i dokument je objavljen osvanuo u narodnim novinama, bez da je ERS na to reagirao jer to nije dokument koji su oni predali ministrici. Očito je da ministrica može sve. Ovih dana bi ERS pod presjedanjem predsjednikova savjetnika za reformu školstva a ujedno i koordinatora gospodina Radovana Fuchsa, trebala donijeti odluku hoće li usvojiti nadopunu RS (radne skupine) za doradu kurikula iz povijesti. Podsjetimo, kurikul kojega je izradila radna skupina ministrice Divjak na čelu s Profesorom Budakom i Profesoricom Koren po ocijeni HAZUdobio je negativnu recenziju. Ovih dana posebnu pažnju javnosti privlači kurikul povijesti jer su se oglasili i njegovi autori Budak/Koren, obrazlažući svoje neslaganje svodeći ga da će učenici sad biti izloženi „bubanju“ i da će se dodatno opteretiti nepotrebnim stvarima.
–PROFESORICA VJERA BRKOVIĆ: DJECA NEĆE BUBATI POVIJEST…kurikul povijesti u ovom obliku nije dovoljno konkretan…
Naime Budak/Koren prijedlog kurikula sastoji se od pet koncepata a to su:Vrijeme i prostor, uzroci i posljedice, kontinuitet i promjene, izvori i istraživanje prošlosti, interpretacije i perspektive. Na kraju se u kurikulu navode izborne teme složene pod tematskim područjima. Sve teme su izborne pa ni holokaust i Domovinski rat nisu obvezni!?Ostalo se samo na navedenim konceptima, a bježi se od obveznog i detaljnog sadržaja, te samim time i ishoda vezanih za sadržaje. Ovdje je jasno da se bježalo od istine i službene verzije povijesti. Po mom mišljenju ovakav kurikul ostavljaju mogućnost prezentacije povijesti na bilo koji način pa čak i ugradnjom nepoznatih zaključaka s okruglih stolova i tribina održanih u Beogradu pod radnim naslovom ”Tko je prvi počeo?”, a kojima su nazočili i profesor Klasić, profesorica Koren, te povjesničar Jakovina.
-EKSKLUZIVNO OTKRIVAMO: ŠTO SU POVJESNIČARI S FILOZOFSKOG FAKULTETA U ZAGREBU RADILI I GOVORILI U BEOGRADU NA KONFERENCIJI „KO JE PRVI POČEO? ISTORIČARI PROTIV REVIZIONIZMA“?…
Nova RS za doradu kurikula uspjela je u kratkom roku ispraviti očite nedostatke Budakove inačice kurikula, ubacila je sadržaje, ishode je vezala za sadržaje i fokusirala ih na određene koncepte. Sve ovo potvrdila je profesorica Vjera Brković, članica radne skupine za doradu kurikula povijesti u svom javnom nastupu koji je dobio daleko manje prostora u medijima od profesora Budaka. Pošto je u zadnje vrijeme učestala praksa da ono što objavi većina mainstream medija bude i ostvareno jer su glasnogovornici aktualnih politika, bojim se da bi ovih dana mogli biti neugodno iznenađeni objavom kurikula povijesti. Ostala bi tako konstatacija da su radne skupine za doradu kurikula hrvatskoj jezika i povijesti bile samo ”smokvin list” za nastavak samovolje Ministrice Divjak.
–PROFESORICA VJERA BRKOVIĆ: DJECA NEĆE BUBATI POVIJEST…kurikul povijesti u ovom obliku nije dovoljno konkretan…
Braniteljski portal već više od dvije godine bezbroj puta je u svojim člancima zajedno sa svojom ekspertnom skupinom ukazivao na pogubnost reforme školstva, a poglavito u tri po nama najbitnija predmeta, a to je građanski odgoj, hrvatski jezik i naravno povijest.
Ovdje moram naglasiti da pod poviješću ne mislim samo na Domovinski rat, već na ukupnu nacionalnu povijest, koja je prijedlogom radne skupine Budak-Koren ispresijecana i vezana uz svjetska povijesna zbivanja, poglavito Europska kako bi se baš kroz povijest dokazala državotvornost Hrvatskog naroda kroz stoljeća. Bezbroj puta smo upozoravali da reforma školstva poglavito kroz ova tri navedena predmeta ugrožava nacionalni integritet, državotvornost, svjetonazor, jezik, književnost, kulturu. Sve ono što je opstalo u turbulentnoj Hrvatskoj povijesti uspjelo je opstati i omogućiti nam završno s Domovinskim ratom stvaranje suverene i samostalne Republike Hrvatske. Mnogi nas tada nisu shvaćali ozbiljno kako među braniteljskom populacijom tako i među akademskom zajednicom, dok nisu uvidjeli da smo ipak bili u pravu. Odluka o donošenju kurikula povijesti je zadnja crta obrane koje bi morali biti svjesni svi branitelji bez obzira na ogromnu razjedinjenost. Istina o Domovinskom ratu je samo jedna, i bilo kakvo prezentiranje karaktera Domovinskog rata osim istine može biti pogubna po opstojnost Republike Hrvatske.
Neke braniteljske udruge su reagirale u zadnje vrijeme, dok većina njih i dalje uporno šuti. Nejasno mi je da se ogromna većina hrvatskih građana izjašnjava da su vjernici katolici, a već su zaboravili obmanu oko usvajanja Istanbulske konvencije i burne rasprave koja je vođena. Jedni su govorili da Istanbulska konvencija nije nikakva svjetonazorska konvencija, i da u sebi ne sadrži nikakvu rodnu ideologiju, već da izričito služi učinkovitijoj borbi protiv nasilja nad ženama. Drugi su govorili da je to čista rodna ideologija liberalnog svjetonazora. Proteklo je tako malo vremena, a Hrvatski građani su se uvjerili da je nasilje nad ženama sve drastičnije, a da u svjedodžbama učenika umjesto imena roditelja (oca i majke) piše roditelj br.1 i roditelj br.2.
-OTKRILI SMO: ĐURINA KOLICA…
Ono što me zapanjuje jest činjenica da su se Hrvatski građani brzo navikli na tu rodnu ideološku promjenu. Pitam se, ali pitam i vas, ukupnu braniteljsku populaciju, hoće li nam se to dogoditi i s nacionalnom povijesti uključujući i Domovinski rat? Hoće li Domovinski rat sutra postati Građanski rat ili tamo nekakav sukob na teritoriju bivše SFRJ koji su vodili nekakvi ekstremni nacionalisti? Zar nas to ne upućuje već uvriježena praksa da kada se govori o nacionalnom i domoljubnom u Hrvatskoj pridodaje vam se atribut ekstremnog nacionaliste.
I na kraju pozvao bih sve branitelje, bez obzira na razjedinjenost da nam je dužnost sačuvati istinu o Domovinskom ratu. Poglavito bih apelirao na sve branitelje a težišno na one koji obavljaju političke dužnosti kako na lokalnoj tako i na nacionalnoj razini.
Roko Mijić / Braniteljski Portal
Vezane vijesti:
–OTKRILI SMO: UPOZORENJE SVIMA- U KURIKULU PREDMETA POVIJEST NEMA POVIJESTI DOMOVINSKOGA RATA!…