Utorak, 1. listopada 2024.

Ne pitaj što Domovina može učiniti za tebe, nego što ti možeš učiniti za Domovinu

U Šibeniku proslavljen prvi utorak u čast sv. Ante i početak trodnevnice sv. Josipu

Misom koju je predslavio generalni vikar šibenske biskupije mons. Marinko Mlakić u utorak 16. ožujka, u šibenskoj crkvi sv. Frane, kojoj je sv. Ante sunaslovnik, svečano je započela pobožnost trinaest utoraka uoči blagdana sv. Ante Padovanskoga i trodnevnica uoči svetkovine sv. Josipa…

U crkvi sv. Frane (Hrvatsko nacionalno svetište sv. Nikole Tavelića) u kojoj se njeguje stoljetna tradicija štovanja sv. Ante, kao i sv. Josipa, vjernici su se za slavlje mise pripremili molitvom svete krunice i pjevanom Večernjom. Svečanom procesijom i unošenjem relikvijara s moćima sveca iz Padove u crkvu otvoreno je tromjesečno razdoblje intenzivnijeg štovanja sv. Ante i priprave za njegov blagdan.
Mons. Mlakić na početku homilije rekao je da su tekstovi Evanđelja napisani ne samo kao zapisi povijesnih događaja, nego kao kateheze te „gotovo svaki podatak i svaki detalj koji se u njima navodi (imena, mjesta, brojevi, pojave…) krije u sebi simboličko značenje koje nosi pouku vjere“. Tim ključem nadalje je protumačio Evanđelje dana (Iv 5,1 – 16).

Opisavši kupalište Bethzathu (Kuća milosrđa) i navevši proročke znakove dolaska Mesije, propovjednik je rekao da je Bethzatha „slika Božjeg naroda Izraela koji iščekuje spasenje, odnosno Božje milosrđe. Pet trijemova i voda predstavljaju starozavjetnu vjeru (Zakon – Pentateuh i Hram) koji su oblikovali Izraelovu vjeru, ali i cjelokupni život Božjeg naroda.“

„Uzeti, kojem Isus pristupa, samo je jedan od njih koji ih simbolički predstavlja. Izrael, Božji narod, bio je bolestan narod i kao takav je čeznuo za ozdravljenjem. Bolest je zapravo slika života u grijehu i zabludama. Izraelova vjera utemeljena na Starom Savezu nije imala moć da mu podari oslobođenje od grijeha,“ rekao je mons. Mlakić, dodavši da se vjernici trebaju prepoznati u uzetomu, donosi IKA.

Upitavši: „Kako i gdje pronaći spasenje?“, generalni vikar Šibenske biskupije istaknuo je da je zabluda tražiti da igdje osim u Bogu. „Isus dolazi ususret Izraelu i svima njegovim bolestima. On traži bolesnike da im pomogne“, kazao je, dodavši da se Isus u susretu s uzetim najprije raspituje za njegovo stanje i tako uspostavlja osobni odnos. Zatim ga pita: „Želiš li ozdraviti?“

„Da bismo mogli primiti spasenje, odnosno ozdravljenje, potrebno je odvratiti se od grijeha, priznati ih, kajati se za njih i moliti oproštenje. U Božjem milosrđu je sloboda. To je ono što Izrael traži i ne nalazi i što nam Isus nudi. On je Bethzatha, Kuća milosrđa“, naglasio je mons. Mlakić.

Primijetio je da je uzeti na Isusovo pitanje odgovorio jadikovanjem i samosažalijevanjem, čemu su i danas vjernici skloni čak i kada su suočeni „s uzrokom svojeg nemira i bijede“. Kao primjer naveo je napast opravdavanja grijeha u ispovijedi. Umjesto toga, potrebno je povjerovati Božjem milosrđu i poslušati Isusa koji ga donosi.

Propovjednik se osvrnuo i na bolesnikove godine – 38. Poslužio se tumačenjem sv. Augustina koji tu evanđelistovu neobičnost promatra u odnosu na broj 40. „Broj trideset i osam sugerira, kaže sv. Augustin, da uzeti još nije došao do kraja svoga puta pokore i očišćenja. Nešto mu još ne dostaje. Što je to? Kaže sv. Augustin, to su dvije zapovijedi ljubavi. Ljubav je punina Zakona koja nas dovodi do Boga.“

„Ukoliko u Bogu ne prepoznamo savršenu ljubav, beskrajno Božje milosrđe koje nas jedino može iscijeliti i umiriti, mi ostajemo nemoćni, bolesni, jadni… A Božja ljubav traži da na nju odgovorimo ljubavlju. Zato je ona zapovijed.“

„Mi danas započinjemo trinaest utoraka sv. Anti i trodnevnicu sv. Josipu. To je naš zavjet. Zavjet – Savez, to su gotovo identične riječi. One označuju biblijski odnos Boga i čovjeka. Zavjet uvijek uključuje dvije strane od kojih se svaka na zavjet obvezuje. Biblijski zavjet je zavjet koji prvi Bog daje čovjeku, a to je njegov zavjet ljubavi i vjernosti. Jedini mogući odgovor na nj je jednako zavjet ljubavi i prijateljstva. I svi naši zavjeti prije svega trebaju imati u središtu vjeru u Božji zavjet prema nama i obećanje da ćemo mu svojim zavjetima uzvratiti. Zavjet Bogu se očituje kroz zahvalnost, poslušnost, vjernost, klanjanje… Kroz trajno obnavljanje krsnog zavjeta. A Bog, on će uvijek dati ono što je nama najpotrebnije“, rekao je mons. Mlakić, zaključivši isticanjem primjera svetačkog življenja sv. Josipa i sv. Ante.

Svetu misu suslavili su gvardijan Samostana sv. Frane i rektor Nacionalnog svetišta fra Ivan Bradarić i župnik u šibenskoj Župi sv. Petra fra Ivan Penava.

Relikvijar sa svečevim moćima ostat će izložen na štovanje vjernicima sve do blagdana sv. Ante 13. lipnja.

Najnovije

Tko je bio Ivan Stier, djed Davora Ive Stiera i kakva njegova bila uloga u doba NDH govori on sam u snimci iz 1989....

Foto:Crodex   Hrvatski europarlamentarac Davor Ivo Stier na čelu je delegacije EP-a za odnose sa BiH i Kosovom što nije dobro dočekano među bošnjačkim nacionalistima koji...

1. listopada 1991. Dubrovnik – početak velikosrpske opsade Grada

Opsada Dubrovnika i okolice započela je 1. listopada 1991. Grad je doveden u okruženje, a sva hrvatska mjesta u okolici spaljena su i uništena....

Biblijska poruka 1. 10. 2024. i tumačenje fra Tomislava Pervana: Čiji i koji duh nama vlada?

Lk 9,51-56   Kad su se navršili dani da bude uznesen, krenu Isus sa svom odlučnošću prema Jeruzalemu. I posla glasnike pred sobom. Oni odoše i...

Likvidacija vodećih ljudi HSP-a

Demokratske promjene u svijetu pa i u Europi krajem 80-ih i početkom 90-ih godina prošlog stoljeća neminovno su se reflektirale i na području bivše...