Komentator Jay Weissberg tvrdi da je film “neskriveni protuhrvatski, protukatolički nativizam, koji je osmišljen kao zapaljiva hrana za trenutne razdore između Srbije i njezinih susjeda.”
Dobro je da su i kritičari iz Hollywoda uvidjeli na koji način djeluje srbijanska propaganda pod kojom se Hrvatska nalazi od kraja Drugog svjetskog rata, a koju Srbija, nažalost, nastavlja i nakon Domovinskog rata. Umjesto iskrenog suočavanja s prošlošću, srbijanske vlasti sustavno blate hrvatski narod i hrvatsku državu.
Usput, iz BiH za Oscara bit će kandidiran film “Aida” koja tematizira priču o etničkom čišćenju u Srebrenici.
Što radi HAVC? Što radi hrvatska država? Što rade hrvatski redatelji, kinematografi i hrvatski kulturni djelatnici? Zar Hrvatska nema nacionalnih priča koje mogu biti ispričane i kandidirane za Oscara?
Vrijeme je da se netko posveti hrvatskoj kulturi i povijesti.
Hrvatska se pozabavila izradom “Dnevnika Diane Budisavljević”, koji je dobio niz nagrada, a svi oni koji su iz povijesnih i kulturnih razloga problematizirali film postali su ustaše ili teški nacionalisti.
Sad zapravo vidimo da ni “Dara iz Jasenovca” ne prolazi “ispit” iz povijesti, nego je samo propaganda kao što je film “Dnevnik Diane Budisavljević” koji ne odgovara činjenicama. A hrvatski porezni obveznici i dalje plaćaju.