Ugledni fizičar dr. Antonio Šiber, znanstveni savjetnik na Institutu za fiziku gostovao je na N1 te komentirao stanje u hrvatskoj znanosti i obrazovanju i pompozno najavljivanju reformu ministrice Divjak “Školu za život”…
Naglasio je da je znanost u “očajno lošoj situaciji. Dolazak ministrice Divjak ništa nije promijenio osim što je došla ogromna količina novog govora o izvrsnosti. To je novogovor koji se nikako ne održava na stvarnu situaciju u znanosti u kojoj se sve odvija kao i dosad. Znanstvenici su izrazito nezadovoljni korumpiranošću u sustavu.Jedan od primjera su i centri izvrsnosti, a jedan od razloga što je premijer Plenković tu situaciju prepustio Fuchsu je jer je shvatio da to ne može pratiti.”
O “Školi za život”
Kada je riječ o “Školi za život”, Šiber ističe da djeca od nje neće imati nikakve koristi.
“Nažalost, ništa nije toliko izvrsno koliko bi se na prvi pogled moglo učiniti. Imam osoba iskustva s nastavnicima koji prolaze neku vrstu preodgoja. Ne radi se o dodatnoj edukaciji tih nastavnika nego se uglavnom radi o usvajanju novogovora. To se vidi u materijalima u kojima ministrica objašnjava kako sad treba govoriti. Škola za život se bavi ishodima učenja i to je taj novogovor. Kad sve to razgrnete ostane nažalost samo novogovor i od toga djeca neće imati apsolutno ništa. Nastavnici sudjeluju jer su neki entuzijasti, a dijelom jer postoji konkretan novac vezan za tu situaciju.”
Također smatra da se ministrica hvali centrima za izvrsnost “a zapravo se dogodilo da je strašno velikog utjecaja imala lokalna politika. Podijeljene su zone interesa kao i obično i raspodijeljeni novci… Te izvrsnosti treba gledati vrlo oprezno. Ako efikasnost rada sustava mjerite po tome koliko goriva je u njega uliveno onda nije svejedno je li sustav dizelski motor ili požar. Sustav se još malo razgorio otkad je došla ova ministrica i njen tim. Ono što se događa sugerira potpuni kaos. To se najbolje vidi po sustavu obrazovanja. ”
O CERN-u
“Priča da ćemo postati izvrsni jer smo platili članarinu u CERN-u je tipičan primjer lažne izvrsnosti. Treba se pobrinuti da se u hrvatsku fiziku projekti ulijevaju po principu kvalitete.”, izjavio je znanstvenik Šiber za N1.
Podsjetimo, ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak izrazila je zadovoljstvo “čvrstom četvorkom”, kojom je ocijenjeno prvo polugodište eksperimentalne faze kurikularne reforme “Škola za život”, i poručila da je sve spremno za uvođenje frontalne kurikularne reforme sljedeće školske godine, prenosi narod.hr.
Roditelji ocijenili ‘Školu za život’ HNS-ove ministrice Divjak: ‘Čista jedinica’
S druge strane, dio roditelja iznijelo je mnogo pritužbi na program, ističući da je pompozno najavljivan eksperimentalni program “Škola za život” pokazao se potpunim promašajem, a djeca ionako previše vremena provode gledajući u zaslone i služeći se mobitelima i tabletima.
Iako se ministrica Blaženka Divjak unaprijed ograđivala kako će se nedostaci popravljati u hodu, ostaje dojam da je to bilo tek opravdanje za nešto što nije do kraja osmišljeno i što je trebalo pogurati što prije. O razlozima takve žurbe, tek će biti riječi, no, tada će možda biti prekasno jer jedna godina za učenike 73 osnovne i srednje škole koje su ove školske godine počele primjenjivati eksperimentalni program, bit će nepovratno izgubljena.
D.K.