Na današnji dan 1991. godine JNA je sa čak sedam borbenih modernih zrakoplova MIG 21, raketirala i bombardirala zabranjenim kasetnim bombama aerodrom “Crljenku” u Vrsaru. Tom prilikom život su izgubili Dragutin Barić te njegov kolega Dragan Garvan.
Barić je bio jedan od ljudi koji je sudjelovao u stvaranju Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, a u Vrsaru su osposobljavali poljoprivredne zrakoplove koji su služili u ratnom zrakoplovstvu kao pomoć Vukovaru i ostalim napadnutim područjima Hrvatske. Naravno, taj odnos snaga između agresorskog i hrvatskog zrakoplovstva je bio takav da je bila luda hrabrost uopće sjesti u te poljoprivredne zrakoplove.
Najznačajniji je bio samostalni zrakoplovni vod Osijek, kojega je 8. listopada 1991. osnovao jedan od “otaca” Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i heroj Domovinskog rata, Marko Živković, koji je s ostalom posadom zrakoplova poginuo 2. prosinca 1991. u akciji. Njegov otac Marijan Živković, koji je u Vukovaru izgubio još jednog sina, je za vrijeme SDP-ove vlasti u huškačkoj atmosferi osuđen na zatvorsku kaznu zbog skidanja dvojezičnih ploča u Vukovaru.
Dragutin Barić prije Domovinskog rata bio je djelatnik JNA u zrakoplovnoj jedinici u Lučkom, a po početku rata, još u travnju ’91. obratio se tadašnjem predsjedniku Sabora Stjepanu Sulimancu sa pitanjem što trebaju učiniti Hrvati koji su u djelatnom sastavu JNA. Odgovor je bio čekati. U srpnju 1991. godine zatražio je raskid vojne službe u JNA te se prijavio u Stožer Zbora narodne garde na Tuškancu.
Ondje s nekolicinom ljudi formira Prvu zrakoplovnu grupu koja je kasnije prerasla u Hrvatsko ratno zrakoplovstvo. Oslobađanjem aerodroma Lučko od JNA, prioritetni zadatak mu je spašavanje opreme i formiranje zrakoplovne radionice.
Jedne je noći sa kolegama prešao preko barikada kod Petrinje te sa skupinom spasio helikopter koji je bio poznat pod nazivom “Stara frajla”.
Također, Dragutin Barić radio je na osposobljavanju mladih zrakoplovnih tehničara. Imao je izuzetno važan zadatak jer je zrakoplovni kadar bio izuzetno deficitaran u to vrijeme. Uz to koordinirao je i tehnički rad na malim aerodromima u Pribislavcu i Novoj Rači kod Bjelovara.
Koncem studenog 1991. postaje zamjenikom zapovjednika vojarne u Zaboku, no ubrzo dobiva zapovijed generala Tusa te odlazi na aerodrom Vrsar učiniti gotovo nemoguće, od poljoprivrednih zrakoplova zaprašivača usjeva preurediti zrakoplove za borbena djelovanja.
Taj zadatak je obavljao sve do 21.12.1991. kada je agresorska JNA ugasila njegov život, a Dragutin Barić i Dragan Gavran ušli su u vječnu knjigu onih koji su položili život za slobodu hrvatskog naroda.
P.H.